خبرگزاری کار ایران

وزیر اماراتی:

روابط‌مان با قطر پس از پایان ضرب‌الاجل این‌گونه می‌شود!

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۸۱۸

وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید، در صورتی‌که مهلت تعیین‌شده به قطر برای پاسخ به فهرست شروط چهار کشور عربی، بدون واکنش مثبت دوحه پایان یابد، تحریم‌های اقتصادی علیه آن به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد، در صورتی‌که مهلت تعیین شده به قطر، بدون دریافت واکنش رسمی این کشور پایان یابد، بعد از آن «جنجال بزرگی ایجاد نخواهد شد بلکه فشارهای اقتصادی به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت».

قرقاش که سخنگوی ائتلاف چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر محسوب می‌شود، این موضوع را در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌ان» و در پاسخ به این پرسش که «تعامل با دوحه پس از مهلت تعیین شده کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر به قطر برای واکنش رسمی به فهرست شروط آنها چگونه خواهد بود؟» اعلام کرد.

این وزیر امارات پیش‌بینی کرد که ایالات متحده آمریکا و کشورهای عربی در هرگونه توافق بعدی با دوحه بر سر پشتیبانی از تروریست‌ها و پناه دادن به آنها و نیز حمایت سیاسی از تروریست‌ها، نقش ایفا کنند.

حدود یک ماه پیش، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به «حمایت از تروریسم»، روابط با این کشور را قطع کردند و برای از سرگیری روابط فهرستی شامل ۱۳ شرط ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به کاهش سطح روابط با ایران، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه اشاره کرد.

۱۰ روز پیش عربستان و متحدانش اعلام کردند در صورت عدم پذیرش درخواست این کشورها،‌ دست به تحریم قطر خواهند زد. قطر ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌وگو، شروط ۱۳گانه را رد کرده است. این مهلت تعیین‌شده که شب گذشته پایان یافت، در پی میانجیگری کویت به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز