خبرگزاری کار ایران

نشست چهارجانبه تحریم‌کنندگان درباره آینده روابط با قطر

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۷۴۹

وزرای خارجه چهار کشور عربی که دوحه را به اتهام حمایت از تررویسم و افراط‌گرایی تحریم اقتصادی و سیاسی کرده‌اند، روز چهارشنبه در قاهره بر سر آینده روابط با قطر، دیدار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای از نشست وزرای خارجه عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین طی روز چهارشنبه در قاهره، خبر داد.

وزارت خارجه مصر تصریح کرد، این وزرا در نشست‌شان درباره گام‌های بعدی در تعامل با قطر رایزنی و تبادل نظر خواهند کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نشست چهارجانبه بنا به دعوت «سامح شکری» وزیر خارجه مصر برگزار خواهد شد.

ابوزید افزود، این نشست در چارچوب هماهنگ کردن مواضع و رایزنی‌ چهار کشور درباره گام‌های بعدی در تعامل با قطر، و نیز تبادل دیدگاه‌ها و ارزیابی تماس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در ارتباط با این بحران تشکیل می‌شود.

حدود یک ماه پیش، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به «حمایت از تروریسم»، روابط با این کشور را قطع کردند و برای از سرگیری روابط فهرستی شامل ۱۳ شرط ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به کاهش سطح روابط با ایران، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه اشاره کرد.

۱۰ روز پیش عربستان و متحدانش اعلام کردند در صورت عدم پذیرش درخواست این کشورها،‌ دست به تحریم قطر خواهند زد. قطر ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو، شروط ۱۳گانه را رد کرده است. این مهلت تعیین‌شده که شب گذشته پایان یافت، در پی میانجیگری کویت به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز