خبرگزاری کار ایران

دادستان کل ونزوئلا خواستار قرار گرفتن تحت حفاظت شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۴۸

دادستان کل ونزوئلا پس از مسدود شدن حساب‌های بانکی خود به دستور دادگاه عالی این کشور، از کمیسیون بین‌المللی آمریکایی حقوق بشر درخواست حفاظت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، پس از افزایش تنش‌ها میان «لوئیسا اورتگا دیاز» دادستان کل ونزوئلا و «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری دولت سوسیالیت ونزوئلا، دادستان کل این کشور از یک نهاد آمریکایی تقاضای حفاظت کرد. 

این درخواست پس از آن‌ مطرح شد که دادگاه عالی ونزوئلا دستور مسدود شدن تمامی حساب‌های بانکی اورتگا دیاز را صادر کرد. 

این دادگاه در اواخر ماه مارس نیز دستور کنترل نمایندگان مخالف دولت در مجلس ملی تا حل و فصل مشکل ناآرامی‌های ونزوئلا را صادر کرده بود که با مخالفت شدید دادستان کل این کشور مواجه شد. 

وی از این زمان به بعد به عنوان یکی از صداهای مخالف دولت که در درون کادر اجرایی و از منتقدان مادورو در بازنویسی قانون اساسی و همچنین عدم برخورد مناسب با افسران مسئول مرگ شهروندان ونزوئلایی در جریان اعتراض‌ها شناخته می‌شد. 

روز گذشته –جمعه- نیز دفتر اورتگا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «گوستاو گونزالس» رئیس‌ سازمان اطلاعات و امنیت ونزوئلا را به ظن نقض حقوق بشر فراخوانده است. 

در این بیانیه تصریح شده است که شهروندان ونزوئلایی با حملات خودسرانه مواجه شده و برخی از افرادی که دادگاه‌های ونزوئلایی حکم به رهایی آن‌ها داده‌اند، کماکان زندانی هستند. 

مادورو در دفاع از گونزالس و «آنتونیو بنویدز تورس» از دیگر مقام‌های ارشد نظامی که تحت بررسی توسط دادستانی ونزوئلا هستند آن‌ها را شهروندان شجاع نامیده و تصریح کرد آن‌ها از صلح، آرامش و جمهوری دفاع کرده واز حمایت کامل من برخوردار هستند. 

گونزالس دومین مقام‌های عالی رتبه‌ای است که طی چند روز گذشته پس از متهم شدن به سوءاستفاده از اختیارات در برخورد با معترضان مورد تمجید نیکلاس مادورو قرار گرفته است. 

این تحولات ممکن است منجر به روزهای شلوغ و پرتنش میان اورتگا دیاز و سیستم‌های دولتی متحد مادورو را رقم بزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز