خبرگزاری کار ایران

ترامپ و پوتین برای نخستین بار دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۴۶

روسای جمهوری روسیه و آمریکا برای نخستین بار هفته آینده در حاشیه نشست سران کشورهای «جی ۲۰» در هامبورگ آلمان دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا، پنجشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه، هفته آینده در حاشیه نشست سران کشورهای «جی ۲۰» در هامبورگ آلمان دیدار خواهند کرد.

مک‌مستر در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که دیدار ترامپ با پوتین بخشی از برنامه رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با رهبران کشورهای مختلف جهان در حاشیه نشست «جی ۲۰» در هامبورگ است.

این نخستین دیدار دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین پس از ورود ترامپ به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه سال جاری خواهد بود.

در همین حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز تایید کرده است که روسای جمهوری آمریکا و روسیه در هامبورگ دیدار خواهند کرد.

مک‌مستر مشخص نکرده است که آیا در این دیدار دونالد ترامپ موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری را مطرح خواهد کرد یا نه.

مشاور امنیت ملی آمریکا با این حال تاکید کرده است: روابط ما با روسیه مثل رابطه با هر کشور دیگری است، هرگاه نگرانی وجود داشته باشد با آنها در میان می‌گذاریم، همینطور اگر مشکل یا فرصتی وجود داشته باشد.

طبق این گزارش، روابط واشنگتن و مسکو در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رو به وخامت نهاد و دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که روابط بین آمریکا و روسیه را بهبود ببخشد. موضوعاتی چون اوکراین و سوریه از مسایل مورد اختلاف دو کشور است.

همچنین نهادهای اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که کرملین عملیات گسترده‌ای را سازمان‌دهی کرده که هدف آن کمک به پیروز شدن دونالد ترامپ در انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری آمریکا بوده و روسیه برای این کار از هک کردن ایمیل‌ها و ارسال تبلیغات اینترنتی نیز استفاده کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز