خبرگزاری کار ایران

حمله ارتش ترکیه به نیروهای کرد در عراق و سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۲۴۴

ارتش ترکیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه و همچنین مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) در شمال عراق را بمباران کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه، امروز- چهارشنبه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پس از آنکه «یگان‌های مدافع خلق» بر روی شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه در نزدیکی شهر «اعزاز» در استان حلب آتش‌ گشودند، ارتش ترکیه چند هدف متعلق به نیروهای کرد را گلوله‌باران کرد. در بیانیه ارتش ترکیه به جزییات بیشتری اشاره نشده است.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق را شاخه حزب پ‌ک‌ک در سوریه می‌داند و آن را جزو گروه‌های تروریستی قرار داده است. اما آمریکا چنین موضعی ندارد.

ترکیه بیم آن دارد که یگان‌های مدافع خلق، که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند در سوریه منطقه خودمختار ایجاد کنند.

ماه اوت سال ۲۰۱۶ ترکیه عملیات «سپر فرات» در خاک سوریه با هدف عقب راندن یگان‌های مدافع خلق و دیگر گروه‌های از مرزهای خود انجام داد. این عملیات تا ماه مارس امسال به مدت هفت ماه ادامه داشت.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند در چند روز گذشته ارتش این کشور حضور خود در مناطق شمال سوریه پررنگ‌تر کرده است. این گزارش‌ها هنوز به‌طور رسمی تایید نشده است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد که جنگنده‌های ترکیه مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرده‌اند. به گفته ارتش ترکیه، در این بمباران هفت نفر از نیروهای پ‌کا‌کا کشته شده‌اند. در این گزارش اشاره ای به تایید یا تکذیب این خبر از سوی پ‌کاکا نشده است.

پیش از این، «فکری ایشیق» وزیر دفاع ترکیه، هشدار داده بود که آنکارا هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی یگان‌های مدافع خلق را تلافی خواهد کرد.

ترکیه از اقدام آمریکا در مسلح کردن یگان‌های مدافع خلق از سوی آمریکا برای نبرد با داعش در الرقه خشمگین است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز یکشنبه گفت کشورهایی که می‌گویند پس از آزادسازی الرقه سلاح‌ها را از یگان‌های مدافع خلق پس می‌گیرند، تلاش می‌کنند ترکیه را فریب دهند.

از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، سه‌شنبه گفت: «آمریکا حتی پس از آزادی الرقه ممکن است به تجهیز یگان‌های مدافع خلق ادامه دهد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز