خبرگزاری کار ایران

روسیه ۵ موشک قاره‌پیما آزمایش کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۹۶

وزارت دفاع روسیه با انتشار ویدیویی اعلام کرد این کشور پنج موشک بالستیک آزمایش کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه روز گذشته –سه‌شنبه- با انتشار ویدیویی اعلام کرد این کشور پنج موشک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد این موشک‌ها دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای هستند.

موشک‌های آزمایش شده از نوع «بولاوا» بوده که از زیردریایی «یوری دولگوروکی» شلیک شده است.

این موشک‌ها با طی مسافتی بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر به هدف‌های مورد نظر اصابت کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این آزمایش موشکی در ادامه چهار آزمایش موشکی انجام شده در سال‌های ۱۹۹۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفته است.

روسیه در سال ۱۹۹۷ میلادی از ایستگاه فضایی «بلیسیتسک» در استان «آرخانگلسک» واقع در شمال این کشور موشک «توپول» را آزمایش کرد که قدرت انفجاری برابر با یک میلیون تن «تی‌ان‌تی» با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشت. این موشک با طی مسافتی بالغ بر ده‌هزار کیلومتر به هدف برخورد کرد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز موشک «فویفودا» نیز از ایستگاه «یاسنی» در استان «اورینبورگ» واقع در جنوب روسیه با طی مسافتی بالغ بر ۱۶ هزار کیلومتر و حمل هشت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد منفجره به هدف اصابت کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز موشک «سینیفا» از منطقه «تولا» با طی مسافت ۱۱ هزار و ۵۴۷ کیلومتر و حمله کلاهک انفجاری به وزن دو هزار ۸۰۰ کیلوگرم به هدف اصابت کرد.

همچنین سال گذشته میلادی نیز روسیه موشک «بولاوا» را از زیر دریایی یوری دولگوروکی شلیک کرد که با حمل کلاهکی به وزن هزار ۱۵۰ کیلوگرم و با طی مسافتی بالغ بر ۱۱  هزار کیلومتر، هدف از پیش تعیین شده را منهدم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز