خبرگزاری کار ایران

موافقت دیوان عالی آمریکا با دستور مهاجرتی ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۷۴۰

دیوان عالی آمریکا با دستور مهاجرتی رئیس جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت ۹۰ روزه سفر اتباع شش کشور عمدتا اسلامی به ایالات متحده، موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، با موافقت دیوان عالی آمریکا با دستور مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر ممنوعیت ۹۰ روزه سفر اتباع شش کشور عمدتا اسلامی به ایالات متحده، حکم دادگاه بدوی که مانع اجرای این محدودیت می‌شد، لغو خواهد شد.
این تصمیم به عنوان یک پیروزی برای ترامپ در عمده‌ترین جنجال حقوقی دوران ریاست جمهوری وی قلمداد می‌شود.
ترامپ هفته گذشته اعلام کرده بود که این ممنوعیت ۷۲ ساعت پس از موافقت دادگاه، اجرایی خواهد شد.
پیش از این، دادگاه فدرال در شهر «ریچموند» در ایالت ویرجینیای آمریکا به ادامه توقف اجرای فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهوری این کشور رای داده بود.
این دادگاه با رای ۱۰ به سه، به دلیل آنچه «نارواداری مذهبی، تخاصم و تبعیض» ناشی از این فرمان خواند، حکم توقف اجرای فرمان رئیس‌جمهوری را تایید کرده بود.
بر پایه فرمان مهاجرتی ترامپ، شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان لیبی، سوریه، یمن، سودان، سومالی و ایران به مدت ۹۰ روز از ورود به خاک ایالات متحده منع می‌شوند.
دونالد ترامپ با این استدلال که تشدید اقدام‌های امنیتی داخلی برای آمریکا ضروری است، چنین فرمانی را ابلاغ کرده بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز