خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار مبتلایان به وبا در یمن به ۲۰۰ هزار

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۴۰

سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعداد مبتلایان به بیماری وبا در یمن به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان، از نهادهای تخصصی سازمان ملل در زمینه بهداشت، شنبه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد، کشور بحران‌زده‌ یمن «با بدترین همه‌گیری وبا در جهان روبه‌رو شده‌است».

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد، «همه‌گیری سریع» وبا در یمن، اکنون ۲۰۰ هزار مورد مشکوک به ابتلا برجای گذاشته‌است. به گفته این سازمان روزانه، به‌طور میانگین، پنج هزار نفر به وبا مبتلا می‌شوند و طی دو ماه، وبا به تمامی مناطق درگیر جنگ و کشمکش سرایت کرده‌ است.

تازه‌ترین آمار سازمان ملل نیز نشان می‌دهد که ۱۳۰۰ نفر تا کنون جان خود را به دلیل ابتلا به وبا، در یمن، از دست داده‌اند که «بهداشت جهانی» می‌گوید یک چهارم قربانیان کودک هستند.

«آنتونی لیک» مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد هشدار داده‌ است که این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

کمتر از دو هفته پیش، صندوق کودکان ملل متحد( یونیسف)، شمار بیماران مشکوک به وبا را ۱۲۴ هزار مورد عنوان کرده و گفته بود ۹۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این رقم خود طی دو هفته دو برابر شده بود.

سخنگوی یونیسف گفته بود، «وضعیت انسانی در حال حاضر هولناک است و این‌طور که به‌نظر می‌رسد، فقط در حال بدتر شدن است، به‌خصوص در مورد کودکان.»

بعد از دو سال جنگ ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن، زیرساخت‌های بهداشتی، آب‌رسانی و فاضلاب این کشور فقیر عربی در حال متلاشی‌شدن هستند.

بیمارستان‌ها خارج از ظرفیت خود مریض پذیرفته‌اند و کمبود شدید غذا به سوءتغذیه گسترده منجر شده که یمنی‌ها و به‌ویژه کودکان را در برابر وبا آسیب‌پذیرتر می‌کند.

سازمان ملل می‌گوید در حال اعزام گروه واکنش سریع برای سرزدن خانه به خانه و آموزش راه پیشگیری از ابتلا به بیماری به یمنی‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز