خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری کره جنوبی خواستار مشارکت کره شمالی در المپیک شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۲۱۷

رئیس جمهوری کره‌جنوبی ابراز امیدواری کرد با حضور ورزشکاران کره‌شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است در کره‌جنوبی برگزار شود، تنش‌های میان دو کشور کاهش پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که امیدوار است با حضور ورزشکاران کره‌شمالی در المپیک زمستانی سال آینده میلادی که قرار است در کره‌جنوبی برگزار شود، تنش‌های موجود میان سئول و پیونگ‌یانگ کاهش پیدا کند.

وی این سخنان را در مراسم افتتاحیه مسابقات تکواندو در شهر «موجو» در کره‌جنوبی که تعدادی از نمایندگان کمیته المپیک کره‌شمالی نیز حضور داشتند، ایراد کرد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی با اشاره به این که سطح روابط ورزشی طی دهه‌های اخیر به پایین طرح میزان خود رسیده است، اعلام کرد که امیدوار است طی اقامت این نمایندگان در کره‌جنوبی، مذاکراتی در خصوص همکاری و مشارکت در بازی‌های المپیک صورت گیرد.

وی در سخنان خود خاطرنشان کرد که حضور ورزشکاران کره‌شمالی در المپیک زمستانی باعث تحقق اهداف المپیک، ترویج صلح جهانی و ارتباط بین بشریت خواهد شد.

وی از مشارکت ورزشکاران کره‌شمالی در این بازی‌ها به عنوان نقطه عطفی برای ایجاد صلح میان سئول و پیونگ‌یانگ یاد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز