خبرگزاری کار ایران

عادل الجبیر:

فهرست شکایت‌های ۴ کشور عرب از قطر به زودی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۷۶

وزیر خارجه عربستان گفت که کشورهایی که روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند، در حال تهیه و تدوین فهرستی ازشکایت ها علیه دوحه هستند و به زودی این فهرست اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، «عادل الجبیر» در جمع خبرنگاران در لندن، گفت که قطر باید به درخواست‌ها برای پایان دادن به حمایت از «تروریسم و افراط گرایی» پاسخ بدهد.

بر اساس این گزارش، عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند.

وزیر امور خارجه عربستان افزود که فهرستی که توسط چهار کشور عرب تهیه می‌شود، «تقاضا» و شرط نیستند، بلکه شکایت‌هایی هستند که قطر می‌بایست آنها به پاسخ بدهد و آنهارا حل و فصل کند.

عادل الجبیر تاکید کرده است: «ما، بحرین، امارات و مصر در حال کار برای تنظیم این فهرست هستیم که قرار است به قطر ارائه شود . فکر می‌کنم به زودی این فهرست آماده شود.»

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به این که قطر یک «متحد» در شورای همکاری خلیج‌فارس است، اظهار داشت: «ما نمی‌خواهیم به مردم قطر صدمه وارد شود.»

وی با این حال تصریح کرده است: «به اندازه کافی تحمل کرده‌ایم. برادران قطری ما نمی‌توانند همچنان به تامین مالی افراط گرایی، تهدید و تحریک و همچنین استفاده از رسانه‌ها برای مداخله در امور کشورهای دیگر ادامه دهند و انتظار تداوم روابط خوب با دیگر کشورها را داشته باشند.»

عادل الجبیر همچنین گفته است که انتظار دارد قطر به این در خواست‌ها پاسخ «مثبت» داده تا وضعیت منطقه بهبود یابد.

بر اساس این گزارش، هرچند وزیر امور خارجه عربستان جزییات این شکایت‌ها و در خواست‌ها را مطرح نکرده است، اما به نظر می‌رسد همان طور که سفیر امارات در آمریکا گفته است، این خواسته‌ها در سه حوزه «حمایت از تروریسم، دخالت در امور کشورهای عرب و حملات رسانه‌ای» باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز