خبرگزاری کار ایران

سفیر امارات در آمریکا:

واشنگتن پایگاه نظامی خود را از قطر خارج کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۰۰

سفیر امارات در واشنگتن از ایالات متحده آمریکا خواسته است با استفاده از ابزار پایگاه نظامی این کشور در قطر، به دولت دوحه فشار وارد کند تا از حمایت گروه‌های تروریستی و مساله‌ساز دست بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی اعلام کرد که پایگاه هوایی العدیده آمریکا در قطر یک ابزار خوب برای ایجاد فشار مضاعف به دولت قطر است.

وی در ادامه تصریح کرد که شاید بهتر باشد فردی  در کنگره آمریکا جلسه‌ای را در این باره برگزار کرده و خواستار بررسی جابه‌جایی این پایگاه از قطر شود.

سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن همچنین افزود که امارات قصد حمله نظامی به قطر را ندارد پس آمریکا پایگاه نظامی خود را از این کشور خارج کند.

وی ادامه داد که واشنگتن به دلیل وجود این پایگاه در قطر، به صورت کامل و صحیح از مواضع عربستان سعودی و امارات حمایت نکرده است.

یوسف العتیبه خاطرنشان کرد: «اگر قطر سیاست خود را تغییر نداده یا مذاکراتی برای تغییر این رویه انجام ندهد، به احتمال زیاد فشارهای اقتصادی علیه قطر افزایش خواهد یافت.»

پایگاه هوایی العدیده آمریکا در قطر با در اختیار گرفتن بیش از ۱۰ هزار نظامی، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه است. ایالات متحده آمریکا هم اکنون از این پایگاه برای انجام پروازها و بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز