خبرگزاری کار ایران

تظاهرات اعتراض‌آمیز در ترکیه علیه دستگیری نماینده پارلمان

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۸۶

برخی از هواداران احزاب مخالف دولت ترکیه در اعتراض به دستگیری یکی از قانون‌گذاران اپوزیسیون، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعدادی از هواداران احزاب مخالف دولت در استانبول  امروز –پنج‌شنبه- در اعتراض به دستگیری یکی از نمایندگان مخالف دولت  دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند.

«انیس بربراوغلو» از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه مردم ترکیه  که سابقه روزنامه نگاری نیز داشته و از نمایندگان مخالف سیاست‌های دولت به شمار می‌رود، روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد.

پیش از این نیز ۱۰ نماینده دیگر پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق که سومین حزب بزرگ پارلمان ترکیه به شمار می‌رود، در پی کودتای نافرجام ترکیه دستگیر شدند.

حزب جمهوری‌خواه خلق به رهبری «کمال قلیچدار اوغلو» که دومین حزب بزرگ پارلمان ترکیه به شمار می‌رود، از منتقدان اصلی سیاست های «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور است.

قلیچدار اوغلو وعده داد که در حومه استانبول و در اطراف زندانی که بربراوغلو در آن زندانی شده است، راهپیمایی برگزار شود.

وی همچنین اعلام کرد که حاضر است هر قیمتی را برای محقق کردن خواسته‌های خود پرداخت کند و تا زمانی که عدالت محقق نشود، این راهپیمایی‌ها در سرتاسر استانبول ادامه خواهد داشت. 

معترضان حاضر در این راهپیمایی با شعار «شانه به شانه علیه فاشیسم» و حمل پلاکاردهایی که روی آن‌ها مضامینی در حمایت و اقامه عدالت برای نمایندگان دستگیر شده مجلس نوشته شده بود، به اعتراض و تظاهرات پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز