خبرگزاری کار ایران

گروگانگیری در رستورانی در سومالی ۱۷ کشته برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۷۴۶

در حادثه انفجار خودروی انتحاری و همچنین حمله افراد مسلح و گروگانگیری در یکی از رستوران‌های معروف موگادیشو پایتخت سومالی دست‌کم ۱۷ نفر کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حمله عناصر مسلح گروه تروریستی الشباب وابسته به سازمان تروریستی القاعده به یک رستوران معروف در موگادیشو و همچنین انفجار یک خودروی انتحاری توسط این گروه، دست‌کم ۱۷ نفر کشته شدند.

شاهدان عینی از وجود اتباع خارجی در میان قربانیان این حمله تروریستی خبر دادند.

پلیس سومالی نیز اعلام کرد که این حمله‌ تروریستی با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده آغاز شد و عناصر مسلح اقدام به گروگان‌ گرفتن برخی از مردم در داخل یکی از رستوران‌های معروف موگادیشو کردند.

گروه تروریستی الشباب وابسته به سازمان تروریستی القاعده در سومالی است مسئولیت این حمله را برعهده گرفت

پلیس سومالی همچنین اعلام کرد که در جریان عملیات نجات نیروهای ویژه دو فرد مسلح به ضرب گلوله کشته شده و ۱۰ گروگان نجات پیدا کردند اما گمان می‌رود که همچنان پنج فرد مسلح دیگر در داخل رستوران حضور داشته باشند. 

نیروهای امنیتی تصریح کردند که تروریست‌ها با قطع برق این رستوران سعی داشتند مانع انجام عملیات نجات توسط نیروهای امنیتی شوند.

به گزارش پلیس در میان کشته‌شدگان یک فرد تبعه سوریه نیز وجود دارد. بر همین اساس اکثر قربانیان مردان جوانی بودند که هنگام انفجار خودروی بمب‌گذاری شده وارد رستوران شده‌اند.

یکی شاهد عینی نیز در این رابطه اعلام کرد که افراد مسلح یونیفرم نظامی به تن داشته و افرادی را که سعی می‌کردند از منطقه فرار کنند، به داخل این رستوران هدایت کردند.

یکی از مقام های پلیس سومالی اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شده‌اند کارگران آسیایی، اتیوپیایی، کنیایی و دیگر کارگران رستوران را نجات دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز