خبرگزاری کار ایران

بیش از ۹۰۰ نفر در اردوگاه آوارگان در شرق موصل پس از خوردن افطاری، مسموم شده‌اند + ویدئو

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۶۵

سازمان جهانی حقوق بشر اعلام کرد که صدها آواره عراقی در موصل در پی مصرف مواد غذایی فاسد، مسموم شده و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، سازمان جهانی حقوق بشر اعلام کرد که صدها اواره عراقی اردوگاه «الخازر» روز گذشته –دوشنبه- در پی مصرف مواد غذایی فاسد شده در افطار مسموم شدند.

«خالد ولی» رئیس سازمان حقوق بشر در عراق اعلام کرد که این مواد غذایی فاسد شده از قطر برای مردم عراق ارسال شده بود.

«زاهد خاتونی» نماینده استان نینوا در پارلمان عراق نیز شمار افراد مسموم‌شده را بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود که در پی این حادثه تمامی بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی اربیل به حالت آماده باش درآمده‌اند.

خاتونی نیز اعلام کرد که این مواد غذایی از سوی یک موسسه خیریه قطری برای مردم این منطقه ارسال شده بود.

در پی مسمومیت این افراد وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد که یک زن و یک کودک به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست داده‌اند.

«نوزاد هادی» استاندار اربیل نیز اعلام کرد که هفت نفر در این راستا بازداشت شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

اردوگاه الخازر که در ۳۰ کیلومتری شرق موصل واقع شده، یکی از اردوگاه هایی است که سازمان ملل با همکاری اقلیم کردستان عراق و شماری از سازمان‌های حقوق بشری برای حمایت از آوارگان عراقی احداث کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز