خبرگزاری کار ایران

دوترته:

البغدادی شخصا دستور عملیات تروریستی در فیلیپین را صادر کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۲۶

رئیس‌جمهوری فلیپین اعلام کرد سرکرده گروه تروریستی داعش شخصا دستور حملات عناصر این گروه در فیلیپین و گرفتن شهر مراوی را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فلیپین روز گذشته –یک‌شنبه- در کنفرانس خبری پس از عیادت از سربازان مجروح شده در مبارزه با عناصر داعش که در بیمارستانی در شهر «کاگایان داورو» بستری هستند، با استناد به گزارش برخی از مقام‌های امنیتی اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، شخصا دستور عملیات عناصر این گروه در فیلیپین و شهر مراوی را صادر کرده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش اذعان کرد که انتظار چنین حمله گسترده و طولانی شدن درگیری‌ها در این سطح را نداشتیم.

دوترته با اعلام اینکه جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نمی‌دهد، افزود که گروه مائوته با تفسیر افراط‌گرایانه از اسلام و ترویج خشونت،  با داعش و تروریست‌های تحت تعقیب که  سعی در برپایی خلافت به اصطلاح اسلامی دارند، در ارتباط هستند.

رئیس‌جمهوری فیلیپین در ادامه تاکید کرد که گروه مائوته یک گروه تروریستی مرتبط با داعش است.

وی در خصوص اعلام حکومت نظامی در جزیره «میندانائو» خاطرنشان کرد به دلیل حضور دائمی شبه‌نظامیان مسلح در این جزیره و برخوردهای این عناصر با نیروهای دولتی مجبور بوده در این جزیره حکومت نظامی برقرار کند.

رودریگو دوترته عنوان کرد که در حال حاضر عناصر گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح در حال عقب‌نشینی و فرار هستند. وی افزود که احتمال انجام عملیات‌های تروریستی و بمب‌گذاری‌های پراکنده بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: «برادران مائوته در ابتدا خود را بازرگانان ساده معرفی کردند ولی به کار تولید مواد مخدر پرداخته و از این پوشش برای منحرف کردن دولت و سازماندهی گروه تروریستی خود استفاده کردند.»

رئیس‌جمهوری فیلیپین مساله مواد مخدر و تروریسم را مرتبط با یکدیگر دانست و افزود که تعقیب مساله مواد مخدر امری ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز