خبرگزاری کار ایران

آمادگی قطر برای پذیرش میانجی‌گری جهت حل بحران

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۹۳

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورش آماده پذیرش تلاش‌ها برای میانجی‌گری در راستای کاهش تنش با کشورهای عربی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد، دوحه آماده پذیرش میانجی‌گری برای کاهش تنش‌ها با کشورهای عربی است.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد، امیر قطر به دلیل فراهم کردن فرصت برای کویت به منظور تلاش برای پایان دادن به تنش‌های منطقه‌ای، سخنرانی خود را به تعویق انداخته است.

طبق این گزارش، «تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر، شب گذشته با «صباح الأحمد الصباح» امیر کویت تلفنی گفت‌وگو کرد و پس از آن تصمیم گرفت که نطق تلویزیونی خود را لغو کند.

کویت، که طی سال‌های اخیر رویکرد اعتدال‌گرایانه‌ای نسبت به رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال می‌کند، تلاش‌های خود برای میانجیگری میان عربستان و قطر در راستای حل بحران کنونی منطقه را آغاز کرده است.

در همین راستا، «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت، امروز ابتدا به عربستان و سپس به قطر سفر خواهد کرد.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی روز گذشته در اقدامی همزمان روابط دیپلماتیک خود با قطر را، به‌خاطر آنچه که «حمایت دوحه از تروریسم» یا «حفاظت از امنیت ملی» خود نامیدند، قطع کردند.

عربستان،‌ امارات و بحرین نیز اعلام کرده‌اند که تمامی مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی با قطر را مسدود می‌کنند.

در مقابل،‌ دوحه روز دوشنبه با ابراز تاسف از قطع روابط این کشورها با قطر اعلام کرد که تصمیم این کشورها بر پایه ادعاهای دروغین و بی‌اساس اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز