خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

قطع رابطه کشورهای عربی، تاثیری بر زندگی مردم ما ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۱۵۶

وزیر خارجه قطر در واکنش به قطع رابطه دیپلماتیک برخی کشورها با قطر و همچنین بسته شدن مرزهای زمینی این کشور با عربستان اعلام کرد که این قطع رابطه تاثیری بر زندگی عادی مردم نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در واکنش به قطع رابطه دیپلماتیک برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی با قطر تاکید کرد که زندگی عادی مردم قطر به هیچ وجه تحت تاثیر این قطع رابطه قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: «ما در همین رابطه از کشورهای دوست و برادر خود تماس‌هایی مبنی بر اعلام همبستگی و حمایت دریافت کرده‌ایم.»

وی با بیان این که قطر هدف حمله شورای همکاری خلیج‌فارس قرار گرفته است، تاکید کرد که کشورش به دنبال حل این چالش از طریق گفت‌وگو و مذاکره است.

وزیر خارجه قطر با بیان این که در روزهای گذشته شاهد حملات تحریک‌آمیز از جانب سفرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس علیه قطر بوده‌ایم، تاکید کرد که این کشورها تلاش می‌کنند سرسپردگی خود را به قطر تحملیل کنند که این امر از جانب ما غیرقابل پذیرش است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین از تلاش‌های میانجی‌گرانه «شیخ صباح احمد الصباح» امیر کویت برای حل مسائل پیش آمده در منطقه خبر داد .

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که در تماس تلفنی امیر کویت با امیر قطر، احمد الصباح بر به کار گیری تمامی تلاش خود برای حل مسالمت‌آمیز این تنش تاکید کرد.

وی با اشاره به بسته شدن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی به روی قطر، مجددا تاکید کرد که این امور هیچ تاثیری بر زندگی روزمره شهروندان قطری نخواهد داشت.

عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات متحده عربی، دولت مستعفی و فراری یمن، مالدیو و همچنین دولت وفاق ملی لیبی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌ بودند.

این کشورها قطر را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» از جمله اخوان‌المسلمین متهم کرده‌اند.

عربستان سعودی اعلام کرد که این اقدام برای حفاظت در برابر «تروریسم و افراط‌گرایی» لازم است. گفته می‌شود عربستان همه نیروهای قطری را از جنگ در یمن خارج کرده است.

عربستان اعلام کرده است که همه تماس‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را قطع می‌کند و «همه کشورهای برادر و دوست را دعوت به چنین کاری می‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز