خبرگزاری کار ایران

واکنش ترکیه به قطع رابطه کشورهای عربی با قطر

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۰۰۰

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اقدام برخی از کشورها در قطع رابطه دیپلماتیک خود با قطر، ضمن اظهارتاسف از این واقعه خواستار گفت‌وگو برای حل این مساله شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به قطع رابطه دیپلماتیک برخی از کشورها با قطر، ضمن اظهار تاسف از این ماجرا خواستار نشست و گفت‌وگو برای حل این مشکل شد.

وی اعلام کرد از میان رفتن اتحاد در میان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس امری تاسف بار است .

چاووش اوغلو همچنین از آمادگی کشورش برای کمک جهت بهبود روابط در میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات متحده عربی، دولت مستعفی و فراری یمن، مالدیو و همچنین دولت وفاق ملی لیبی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌ بودند.

این کشورها قطر را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» از جمله اخوان‌المسلمین متهم کرده‌اند.

عربستان سعودی اعلام کرد که این اقدام برای حفاظت در برابر «تروریسم و افراط‌گرایی» لازم است. گفته می‌شود عربستان همه نیروهای قطری را از جنگ در یمن خارج کرده است.

عربستان اعلام کرده است که همه تماس‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را قطع می‌کند و «همه کشورهای برادر و دوست را دعوت به چنین کاری می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز