خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های بین المللی به تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده پاریس

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۴۲

خروج آمریکا از معاهده اقلیمی پاریس انعکاس گسترده ای در جهان داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا به دلیل واکنش "آرام" به تصمیم «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا برای خروج ایالات متحده از معاهده اقلیمی پاریس، با انتقاد‌های گسترده در انگلیس و خارج از آن مواجه شد.

ترزا مِی تنها اعلام کرد تصمیم ترامپ وی را نا‌امید کرده است. نخست‌وزیر بریتانیا در سخنان خود این اقدام ترامپ را محکوم نکرده و در کنار رهبران ایتالیا و فرانسه قرار نگرفت.

«جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون بریتانیا با انتقاد از موضع‌گیری مِی، گفت: «ترزا مِی در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و حتی نتوانست با کم‌ترین صدای ممکن به این اقدام آمریکا اعتراض کند.»

«ژان کلود یانکر» رییس شورای اروپا برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست مشترک اتحادیه اروپا و چین را آغاز کرده و تاکید کرد معاهده اقلیمی پاریس باید اجرا و راه برگشتی وجود ندارد.

ایالت‌های «واشنگتن»، «نیویورک» و «کالیفرنیا» پس از اعلام خبر جدایی آمریکا از معاهده اقلیمی پاریس، ائتلاف "اتحاد اقلیمی آمریکا" را تشکیل دادند. اعضای این ائتلاف متعهد شدند به صورت جداگانه از دولت فدرال، مفاد معاهده اقلیمی پاریس را در ایالت‌های خود،‌ اجرا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز