خبرگزاری کار ایران

واکنش فلسطین به نشست کابینه اسرائیل در زیر دیوار ندبه

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۵۱

شورای ملی فلسطین برگزاری نشست کابینه اسرائیل در تونل‌های زیرین دیوار ندبه مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، شورای ملی فلسطین طی بیانیه‌ای، برگزاری نشست هفتگی کابینه اسرائیل در تونل‌های زیرین دیوار ندبه مسجدالاقصی و موافقت با اجرای چند پروژه یهودی‌سازی شهر قدس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

"این نوع اقدامات از سوی اسرائیل در پی سفر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور بر روند احیای صلح در خاورمیانه تاثیر منفی خواهد داشت.

برگزاری نشست کابینه اسرائیل در زیر دیوار ندبه به ویژه در ماه مبارک رمضان؛ اقدامی خطرناک، تحریک آمیز و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. بیت المقدس پایتخت ابدی مردم فلسطین و خط قرمزی است که نباید از آن عبور کرد.

خواهان واکنش قاطع سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی، آسیایی، عربی و اسلامی در خصوص این اقدام تنش آفرین اسرائیل هستیم".

کابینه دولت اسرائیل دو روز پیش، ضمن برگزاری نشست هفتگی خود در تونل‌های زیرین دیوار ندبه مسجدالاقصی، با مجموعه‌ای از پروژه‌های بزرگ برای تکمیل روند یهودی‌سازی قدس و شهرک قدیمی موافقت کرد. گفتنی است که این اقدام خصمانه و جنجالی دولت اسرائیل با آغاز ماه رمضان و هم زمان با گذشت نیم قرن از اشغال قدس شرقی روی داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز