خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی:

برای یانکی‌ها «هدیه بزرگ‌تری» می‌فرستیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۰۵

رهبر کره‌شمالی یک روز پس از آزمایش موشکی این کشور، اعلام کرد که پیونگ‌یانگ «در نظر دارد یک بسته هدیه بزرگ‌تر» برای آمریکا بفرستد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره‌جنوبی و ستاد فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام، صبح دوشنبه از آزمایش یک موشک بالستیک کوتاه‌برد جدید توسط کره‌شمالی خبر دادند. آنچه با واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا مواجه شد که گفته است «کره‌شمالی با پرتاب یک موشک بالستیک دیگر به همسایگانش از جمله چین بی‌احترامی کرده است... با این حال چین تمام تلاش خود را انجام داده است.»

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی که معمولا یک‌ روز پس از رخدادهایی مانند آزمایش‌های نظامی یا بازدیدهای رهبر آن کشور، گزارش‌های آن را منشر می‌کند، امروز- سه‌شنبه- به نقل از «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور، گفته است پیونگ‌یانگ جنگ‌افزارهای قوی‌تری تولید خواهد کرد: «او (رهبر کره‌شمالی) ابراز اطمینان کرده‌است که (این کشور) گام قوی‌تری رو‌به‌جلو برمی‌دارد تا برای یانکی‌ها یک بسته هدیه بزرگ‌تر ارسال کند.»

یانکی در اصطلاع عامیانه لقبی‌ست که هرچند معانی مختلفی دارد، اما در مورد مردم ایالات متحده به‌کار برده شده‌است.

گفته می‌شود کره‌شمالی در تلاش برای ساخت و آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره‌پیما است. پیونگ‌یانگ تا کنون موفق به پرتاب چنین موشکی نشده و در مورد توانایی‌های فعلی آن در ساخت این نوع موشک نیز همچنان تردید وجود دارد. با این حال از زمان روی کار آمدن کیم‌ جونگ‌اون، بیش از هفتاد آزمایش موشکی مختلف و سه آزمایش هسته‌ای نظامی انجام داده‌است. شورای امنیت سازمان ملل، آزمایش‌های بالستیک و هسته‌ای نظامی از سوی کره‌شمالی را منع کرده‌است.

همزمان با انتشار گزارش سه‌شنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد همراه ایالات متحده، و با حضور بمب‌افکن «بی-۱ بی لنسر» دست به یک رزمایش مشترک زده‌است. این رزمایش روز دوشنبه انجام شده‌است. کره شمالی، سئول و واشنگتن را متهم کرده‌است که در حال تمرین برای پرتاب بمب اتمی در آن کشور هستند.

بمب‌افکن «بی-۱» هواپیمای مافوق‌صوت است و در کنار بی-۲ و بی-۵۲، یکی از سه هواپیمای راهبردی‌ است که در نیروی هوایی ایالات متحده به خدمت گرفته شده‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز