خبرگزاری کار ایران

آزادسازی روستاهایی در غرب موصل؛ ارتش سوریه دست بالا را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۹۳

نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در عراق موفق شدند کنترل شماری از روستاهای تحت اشغال داعش در غرب موصل را به‌دست بگیرند و دامنه پیشروی‌ها به سوی مرز سوریه را افزایش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، الحشد الشعبی در عراق اعلام کرد که نیروهای آن موفق شدند با تحت کنترل درآوردن شماری از روستاهای تحت اشغال گروه تروریستی داعش در غرب موصل، پیشروی بیشتری به‌سوی مرز سوریه داشته باشند.

پیش از این، گزارش‌هایی از تحکیم مواضع ارتش سوریه در نزدیکی مرز عراق نیز منتشر شده بود.

بر این اساس، نیروهای الحشد الشعبی موفق شده‌اند کنترل چند منطقه، از جمله روستای «کوجو» را در دست گیرند؛ «کوجو»، جایی‌ست که داعش در سال ۲۰۱۴ و در اوج پیشروی‌های خود در سوریه و عراق، صدها زن ایزدی را در آن به گروگان گرفت.

دولت مرکزی عراق قصد دارد مناطق مرزی با سوریه را، در هماهنگی با نیروهای ارتش سوریه، کنترل کند. برقراری رابطه میان دو طرف مرز، به ارتش سوریه دست بالا را خواهد داد.

در همین راستا، منابعی در میان معارضان سوری اعلام کردند، نیروهای دولتی سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، دست به تقویت نیرو در مناطق نزدیک مرز عراق و اردن زده‌اند. در آن زمان گفته شده بود «صدها نیروی ارتش و نیروهای مقاومت، مجهز به تانک و جنگ‌افزارهای سنگین» به شهر «السبع بیار» اعزام شده‌اند. مناطق مرزی سوریه با عراق، محل آموزش برخی شورشیان سوری توسط ائتلاف آمریکایی نیز هست.

مناطق مرزی عراق با سوریه، در حال حاضر یا به‌طور عمده در کنترل پیشمرگه‌های کرد و اقلیم کردستان است، یا در اشغال عناصر گروه تروریستی داعش.

ارتش و نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای بازپس‌گیری موصل از عناصر داعشی هستند. منابع نظامی عراقی، شنبه اعلام کردند مرحله پایانی آزادسازی موصل، با حمله به بخش‌های باقی‌مانده از این شهر که هنوز در اشغال عناصر تروریستی است، آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز