خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۷۴

انتقاد دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از اقدام‌های اسرائیل در یهودی سازی قدس، اظهارات وزیر دفاع امریکا برای مقابله با عناصر داعش، نزدیک شدن حشدالشعبی به مرزهای سوریه، تظاهرات اعتراض‌آمیز در مسکو، تصویب ساخت‌ شهرک‌های جدید در کرانه باختری رود اردن، ادامه درگیر‌ی‌ها در بحرین میان معترضان و نیروهای امنیتی، آزمایش موشک بالستیک توسط کره‌شمالی، کشف گور دسته‌جمعی بزرگ در سوریه، تیراندازی در نیوجرسی آمریکا، تلاش اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات بین طرف‌های درگیر در لیبی، نشست سه‌جانبه الجزایر، مصر و تونس در رابطه با لیبی،‌ ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در تمامی پروازهایبه مقصد آمریکا، هشدار کره‌شمالی به کره‌جنوبی برای جمع‌آوری سامانه تاد، پیدا شدن اجساد غیرنظامیان اعدام شده توسط عناصر داعش در فیلیپین، حمله جنگنده‌های عربستان به یمن، هشدار وزارت کشور مصر در خصوص وقوع اقدام‌های تروریستی در این کشور و موضع‌گیری نخست‌وزیر ژاپن علیه کره‌شمالی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، «صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز یکشنبه، اقدام‌های جدید رژیم صهیونیستی را برای ادامه تکمیل روند یهودی‌سازی قدس و شهرک قدیمی را محکوم و آن را باطل خواند.

- «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد با تغییر تاکتیک‌های مبارزه با داعش تلاش می‌کنیم تا نیروهای خارجی داعش نتوانند جان سالم به در ببرند و در نتیجه نتوانند به خانه‌هایشان در آفریقای شمالی، اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا برگردند.

- بسیج مردمی عراق روز یکشنبه از عقب راندن گروه تروریستی داعش از شماری روستاها در غرب شهر موصل خبر داد و اعلام کرد که با این پیشروی به مرزهای سوریه نزدیکتر شده‌اند. همچنین نیروهای بسیج مردمی عراق موفق شدند منطقه القحطانیه واقع در شمال بعاج در غرب نینوا را آزاد کنند.

- سازمان عمران و شهرسازی رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت های بین‌المللی به ادامه شهرکسازی‌ها در مناطق اشغالی ، ساخت یک شهرک جدید را در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری تصویب کرد.

- مردم بحرین در ادامه اعتراض‌های خود علیه رژیم آل خلیفه پل ارتباطی میان شهرک «عیسی» و «منامه» از پل‌های مهم بحرین را به کنترل خود درآوردند.

- خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد که به نظر می‌رسد کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

- نیروهای دموکراتیک کرد سوریه روز یکشنبه از کشف یک گور دسته جمعی با صدها جسد در اطراف شهر الطبقه سوریه خبر دادند.

- تیراندازی در یک باشگاه شبانه در ایالت نیوجرسی آمریکا یک نفر کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.

 - اتحادیه اروپا از گروه‌های مسلح در طرابلس لیبی خواست تا با توقف جنگ به میز مذاکرات بازگردند.

- «عبد العزیز بن علی الشریف» سخنگوی وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد که وزرای خارجه الجزایر، مصر و تونس روزهای پنجم و ششم ژوئن برای ارزیابی اوضاع لیبی در پی تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در پایتخت الجزایر یک نشست سه‌جانبه تشکیل می‌دهند.

- «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا اظهار کرد که طرح ممنوعیت حمل لپ‌تاپ از سوی مسافران تمام پروازهای بین‌المللی به آمریکا را ارائه داده است.

- کره شمالی از کره جنوبی خواست به استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی «تاد» آمریکا در خاک خود پایان داده و این سامانه را هر چه سریع‌تر جمع‌آوری کند.

- نیروهای امنیتی فیلیپین از کشف اجساد غیرنظامیانی خبر داده است که به نظر می‌رسد در اطراف شهر «مراوی» توسط عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش اعدام شده‌اند.

 - در حمله جنگنده‌های بمب‌افکن‌ عربستان به استان تعز در یمن دست کم هشت غیر نظامی کشته شدند.

- وزارت کشور مصر از احتمال انجام عملیات تروریستی جدید در بخش‌های مختلف این کشور خبر داد و از نیروهای نظامی و امنیتی خواست تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کنند.

- «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سخنانی اعلام کرد که کشورش به هیچ عنوان نمی‌تواند اقدام‌های تحریک‌آمیز مکرر کره‌شمالی و بی‌اعتنایی این کشور به هشدارهای پیاپی از سوی جامعه بین‌المللی را بپذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز