خبرگزاری کار ایران

تسلط ارتش عراق به «مواضع حساس» در شمال موصل

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۵۶

نیروهای عراقی، در چارچوب نبرد با داعش برای بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده در بخش غربی موصل، کنترل مواضع حساس و مهم در شمال منطقه «المدینه القدیمه» در این شهر را به‌دست گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، نیروهای عراقی، امروز -یکشنبه- اعلام کردند که در چارچوب نبرد با داعش برای بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده در بخش غربی موصل، توانسته‌اند «مواضع حساس و مهم» در شهرک «الزنجبیلی» در شمال منطقه المدینه القدیمه در این شهر را تحت کنترل خود درآورند.

یک منبع در پلیس فدرال عراق اعلام کرد، نیروهای عراقی تا عمق ۳۰۰ متری داخل شهرک الزنجبیلی نفوذ کرده‌اند.

این منبع افزود، نیروهای عراقی در جریان این عملیات نفوذ «مرکز رسانه‌ای داعش» را شناسایی کردند و «توپخانه‌های میدانی به بمباران استحکامات این گروه تروریستی در شمال المدینه القدیمه ادامه می‌دهد».

ستاد فرماندهی مشترک عملیات در عراق، روز شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی در کرانه غربی رود دجله، برای بازپس‌گیری «باقی‌مانده مناطقی که هنوز آزاد نشده» به عناصر داعش حمله کرده‌اند.

یک روز پیش از انتشار این بیانیه، نیروی هوایی عراق با پخش اعلامیه‌هایی در موصل از شهروندان ساکن آن خواسته بود «به‌سرعت» منطقه قدیمی شهر را تخلیه کنند.

پیش‌بینی می‌شود آزادسازی موصل، چه از نظر راهبردی و چه از نظر نمادین، به‌سود دولت مرکزی بغداد و علیه نفرات گروه تروریستی داعش، تاثیر مهمی داشته باشد.

در حال حاضر نیز نگرانی‌هایی در مورد آزادسازی کامل شهر، و عملیات در مناطق باقی‌مانده، ابراز شده‌است. سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی طی ماه‌های گذشته در مورد خطرات نبردها برای غیرنظامیان هشدار داده بودند و پخش اعلامیه‌های هوایی در روزهای گذشته بر نگرانی گروه‌های مدافع حقوق بشر، در مورد وضعیت و امنیت جانی شهروندان غیرنظامی این مناطق، افزوده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز