خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو: وزراء اسرائیل حق دست دادن با مقامات خارجی را ندارند!

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۴۸

نخست‌وزیر اسرائیل طی دستوری دست دادن وزراء رژیم صهیونیستی با مقامات خارجی در مراسم‌های استقبال رسمی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع اسرائیلی اعلام کردند در پی افتضاحی که وزرای رژیم صهیونیستی در جریان استقبال از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر به فلسطین اشغالی به بار آوردند، بنیامین نتانیاهو به "یوال روتم" مدیر کل وزارت خارجه این رژیم دستور داد دست دادن در مراسم های استقبال رسمی را لغو  کند.

دلیل این دستور نتانیاهو افتضاحی است که وزرای صهیونیستی در مراسم استقبال از ترامپ در فرودگاه بین المللی بن گوریون به بار آوردند.

در این مراسم برخی شخصیت های سیاسی و مسئولان رژیم صهیونیستی مراسم استقبال از ترامپ را به صحنه ای مسخره کننده و مضحک تبدیل کردند و برخی آن را یک افتضاح بزرگ خوانده اند.

جنجالی‌ترین قسمت این مراسم زمانی اتفاق افتاد که "اورن حزان" عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود قصد سلفی گرفتن با ترامپ را داشت در حالی که اساسا او حتی قرار نبود در این مراسم حضور داشته باشد، زیرا او وزیر نیست اما به هر شیوه ای بود توانست خود را به صف اول وزرا رسانده و به رغم تلاش نتانیاهو برای ممانعت از سلفی گرفتن او با ترامپ چنین کاری بکند.

برخی منابع صهیونیستی نیز مدعی شده اند که هدف نتانیاهو از جلوگیری از سلفی گرفتن حزان با ترامپ این بوده که این کار وقت زیادی می برده است.

از سوی دیگر "نفتالی بنت" وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی نیز به شیوه‌ای خارج از عرف و آداب سیاسی به ترامپ گفت که تو باید اولین کسی باشی که قدس را ( به عنوان پایتخت اسرائیل) به رسمیت می‌شناسی.

این سخنان او توهین و بی احترامی به ترامپ تلقی شده است؛ نه تنها برگزار کنندگان مراسم، بلکه اعضای هیات آمریکایی را نیز خشمگین کرد.

همچنین روزنامه اسرائیل الیوم به نقل از یک مقام بلند پایه آورده است: زمانی که هواپیمای حامل ترامپ در رم بر زمین نشست، همه شاید بودیم و دیدیم که منظور از مراسم کوتاه چیست، مسئولان بلندپایه با ترامپ دست دادند بدون اینکه کسی تلاش کند با او سخن بگوید یا عکس سلفی بگیرد و از امروز دیگر شاهد چنین صحنه شرم آوری در اسرائیل نخواهیم بود.

از سوی دیگر، اسحاق الدان دیپلمات اسرائیلی که مسئول مدیریت مراسم استقبال از دونالد ترامپ بود، اقدامات اعضای کنست و برخی وزرا را کوچه بازاری خوانده و گفته که بسیاری از وزرا و اعضای کنست از مراسم دست دادن با ترامپ برای انتقال پیام ها و خواسته های خود به او استفاده کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز