خبرگزاری کار ایران

پرونده مهاجرتی ترامپ به دیوان عالی می‌رود

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۷۹۹

وزارت دادگستری آمریکا پس از تمدید تعلیق فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهوری این کشور در یک دادگاه تجدیدنظر، رسیدگی به این فرمان را به دادگاه عالی ارجاع داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهورس آمریکا همچنان درگیر فرمان مهاجرتی خود برای جلوگیری موقت از ورود شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان به آمریکاست. 

وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد، این فرمان را به دیوان عالی ارجاع خواهد داد. پیش از آن شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده رأی به تمدید تعلیق این فرمان داده بود.

به گفته‌ «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، رئیس‌جمهور قصد دارد با این فرمان »امنیت ملی کشور را تقویت کند.»

سشنز گفت: «این وظیفه رهبری است که مردم کشور را از خطر محافظت کند. به همین دلیل دولت این موضوع را به دادگاه قانون اساسی (دیوان عالی) ارجاع داده است.»

دادگاه تجدید نظر در ریچموند در ایالت ویرجینیا پنجشنبه حکم به ابقای تعلیق این فرمان داد. پیش از آن دو دادگاه فدرال در هاوایی و مریلند اجرای این فرمان را تعلیق کرده بودند. 

شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر آمریکا در ویرجینیا در تشریح رأی خود گفت، این فرمان «نارواداری دینی، دشمنی و تبعیض» ایجاد می‌کند.

فرمان مهاجرتی آمریکا شهروندان شش کشور ایران، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه را برای ۹۰ روز از ورود به ایالات متحده منع می‌کند. به علاوه این فرمان، پذیرش پناهجویان را برای ۱۲۰ روز منع کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا این فرمان را اقدامی لازم برای حفاظت در برابر خطر تروریسم خوانده است.

شاکیان و مخالفان فرمان مهاجرتی را تبعیض دینی تلقی می‌کنند. دادگاه تجدید نظر ویرجینیا نیز نتوانست متقاعد شود که اظهارات دولت در مورد ضرورت حفظ "امنیت ملی" برای مستدل کردن این فرمان صحت داشته باشد.

شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر با ۱۰ رأی موافق در برابر سه رأی مخالف تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ را ابقا کرد. با این رأی حکم دادگاه مریلند تأیید شد. دادگاه مریلند در سوم ماه مارس فرمان مهاجرتی ترامپ را سد کرده بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز