خبرگزاری کار ایران

داماد ترامپ موضوع تحقیقات مربوط به روسیه

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۷۰۸

داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا موضوع تحقیق است.

به گزارش ایلنا، مقام‌های آمریکایی به شبکه «ان‌بی‌سی» اعلام کرده‌اند که محققان سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) معتقدند که «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور اطلاعات قابل‌توجهی در ارتباط با موضوع مداخله روسیه در ستاد انتخاباتی ترامپ، دارد.

اف‌ابی‌آی، که بخشی از وزارت دادگستری است مشغول بررسی پیوندها میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶ است. ترامپ هرگونه تبانی میان کمپین خود و روسیه را تکذیب کرده است.

مقام‌های آمریکایی، که از آنها نام برده نشده است، گفته‌اند که توجه محققان به کوشنر به معنی سوء‌ظنی دایر بر ارتکاب تخلف از سوی او یا طرح اتهام علیه او نیست.

براین اساس، محققان فدرال بر یک رشته ملاقات‌ها تمرکز دارند که کوشنر و یکی از مشاوران بانفوذ کاخ سفید داشتند.

کوشنر، اوایل ماه دسامبر در نیویورک با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا، دیدار کرد و بعد معاونش را بار دیگر به دیدار او فرستاد.

«مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، که او هم موضوع تحقیقات است در ملاقات اوایل دسامبر شرکت داشت.

وزارت دادگستری آمریکا، ۱۸ مه یک دادستان ویژه را برای هدایت تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ منصوب کرد. ترامپ در واکنش به این انتصاب، این تحقیقات را به نوعی «جست‌وجو و مجازات جادوگر» تشبیه کرد که مخالفانش برای بدنام کردن وی به راه انداخته‌اند.

رسوایی مربوط به احتمال نفوذ روسیه در ستاد انتخاباتی ترامپ، از زمانی که او «جیمز کومی» مدیر اف‌بی‌آی را اخراج کرد بیش از پیش بالا گرفته است.

ترامپ گفته است که هنگام تصمیم برای اخراج کومی تحقیقات روسیه را در ذهن داشته است.

به علاوه ادعا شده است که او یک بار سعی کرده بود از کومی قول «وفاداری» بگیرد و همچنین گفته شده که او از مدیر سابق اف‌بی‌آی خواسته بود «تحقیقات مربوط به فلین را رها کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز