خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی شلیک مرزی توسط کره‌جنوبی را تحریک‌کننده خواند

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۹۲

مقام‌های کره‌شمالی شلیک مرزی توسط کره‌جنوبی که اعلام کرده بود به سوی یک شی پرنده ناشناس صورت گرفته است را تحریک کننده قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ستاد فرماندهی ارتش کره‌شمالی اقدام کره‌جنوبی در شلیک مرزی را یک تحریک نظامی بی پروا خواند و از آن به عنوان اقدامی در راستای تشدید خصومت میان سئول و پیونگ‌یانگ یاد کرد.

مقام‌های کره‌جنوبی سه‌شنبه اعلام کرده بودند که نیروهای مرزی این کشور به سوی یک شی‌ء پرنده ناشناس که از حریم‌ هوایی کره شمالی در حال ورود به کره‌جنوبی بوده است، آتش گشوده‌اند.

ستاد کل ارتش کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شلیک‌های مرزی باعث تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده و یک اقدام نظامی تحریک کننده است.

کره‌جنوبی پس از اعلام خبر شلیک‌های هشدار مرزی افزود که احتمال می‌رود این شی‌ء پرنده یک بالون تبلیغاتی بوده است که اقدام به پخش جزوات و تبلیغات کره‌شمالی می‌کرد.

روابط دو کره طی سال‌های متمادی دچار تنش‌های فراوان بوده است که برخی اوقات به شلیک‌های مرزی دوطرف نیز منجر می‌شود.

همچنین پس از آزمایش‌های موشکی متعدد کره‌شمالی، آمریکا نیز علیه کره‌شمالی به تقویت حضور نظامی خود در منطقه خصوصا در کره‌جنوبی پرداخته تا در مقابل تجاوز احتمالی کره‌شمالی از این کشور حمایت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز