خبرگزاری کار ایران

تحت فشار آمریکا و عربستان سعودی؛

السیسی با اعزام نظامیان مصری به مرزهای اردن با عراق و سوریه موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۷۲۹

رئیس‌‌جمهوری مصر، تحت فشار عربستان سعودی، و آمریکا با استقرار شماری از نیروهای زمینی ارتش کشورش در مرزهای اردن با عراق و سوریه موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌‌جمهوری مصر در جریان نشست موسوم به «سران اسلامی- آمریکایی» در ریاض، نرمش بی‌سابقه‌ای درباره پیشنهادی سعودی، آمریکایی و اردنی مبنی بر اعزام شماری از نیروهای زمینی ارتش مصر به نقاط برخورد مستقیم با داعش در عراق و سوریه نشان داده است.

منابع موثق تأکید کردند، نیروهای مسلح مصر برای نخستین بار موضوع اعزام نیروهای رزمی برای جنگ با داعش در مثلث صحرایی که ارتباط‌دهنده مرزهای اردن به عراق و سوریه است را بررسی می‌کند.

مصر پیش از این برای مدت‌ طولانی با چنین گزینه‌ای مخالفت می‌‌کرد ولی قاهره اخیرا در این زمینه تحت فشار قرار گرفته است.

تصور می‌شود که نیروهای مصری با حمایت و پشتیبانی مالی عربستان سعودی و تحت لوای ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق، به این منطقه اعزام خواهند شوند.

به‌نظر می‌رسد آمریکا نیز شماری نظامی به‌منظور حمایت و پشتیبانی از دو هزار سرباز مستقر در این منطقه، اعزام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز