خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۸۹۵

آزادی دو منطقه دیگر در غرب موصل، تبریک مقام‌های ژاپنی به رئیس‌جمهوری ایران، شهادت یک دختر فلسطینی در اراضی اشغالی، تبریک رئیس‌جمهوری فرانسه به رئیس‌جمهوری ایران، انفجار قوی در جنوب یمن، واکنش شخصیت‌های سیاسی-مذهبی عراق به کنفرانس ریاض، تخلیه ایستگاه قطار شهر سن‌پترزبورگ به دلیل ظن وجود بمب و پیام تبریک روسای جمهوری قزاقستان، لبنان، عراق و تاجیکستان به رئیس‌جمهوری ایران از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزاد سازی موصل موفق شدند دو منطقه استراتژیک «۱۷ تموز» و «الربیع» در غرب موصل را از اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

- «شینزو آبه» نخست ‌وزیر و «فومیو کیشیدا» وزیر امورخارجه ژاپن در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی «حسن روحانی» در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

- یک دختر فلسطینی ساکن شهرک «بیت فجار» در «بیت لحم» شب گذشته در اثر جراحت‌های ناشی از تیراندازی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

- «امانوئل ماکرون» رئیس جهوری فرانسه در اطلاعیه‌ای، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

- وقوع یک انفجار قوی، شهر عدن واقع در جنوب یمن را لرزاند و شماری زخمی برجای گذاشت.

- «عمار حکیم» رهبر ائتلاف ملی، بزرگ‌ترین جریان سیاسی عراق و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق، در بیانیه‌هایی، به برگزاری اجلاس ریاض واکنش نشان دادند. حکیم نسبت به گسترش شکاف منطقه‌ای هشدار داد و مقتدی صدر به رهبران عرب و اسلامی توصیه کرد به آمریکا اعتماد نکنند. 

- ماموران امنیتی روسیه بسته مشکوکی را در ترمینال قطار «بالتییسکی» شهر سن پترزبورگ یافتند و با توجه به مشکوک شدن آن به بمب، محل را تخلیه کردند که پس از اطمینان از انفجاری نبودن بسته، ایستگاه کار خود را از سر گرفت. 

- «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری قزاقستان، «فواد معصوم» رئیس‌جهموری عراق،  «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهوری تاجیکستان و «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان با ارسال پیام‌های تبریک، انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز