خبرگزاری کار ایران

تصمیم ترامپ برای ارائه پرونده‌ای علیه اوباما

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۴۱۰

یکی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور به دنبال تحقیق در خصوص تبادل اطلاعاتی رئیس‌جمهوری سابق در رابطه با حملات سایبری است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، این روزنامه دوشنبه گذشته گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انحراف اذهان عمومی از انتقادهایی که در خصوص به اشتراک گذاشتن اسناد مهم اطلاعاتی با مقام‌های روس مطرح شده است، در پی تحقیق در خصوص تبادل اطلاعات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره حملات سایبری است.

پیش‌تر دونالد ترامپ در جلسه‌ای که با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه داشت، برخی از اطلاعات محرمانه در خصوص گروه تروریستی داعش را با وی به اشتراک گذاشته بود.

وی در واکنش به افشای خبر به اشتراک گذاشته شدن این اطلاعات اعلام کرده بود که به اشتراک گذاشتن اطلاعات برای مبارزه با تروریسم را حق خود می‌داند.

بر همین اساس، دولت ایالات متحده آمریکا به تحقیق در خصوص تبادل اطلاعات توسط دولت اوباما در رابطه با حملات سایبری می‌پردازد تا به این وسیله بتواند اذهان عمومی را از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مقام‌های روس منحرف کند.

برنامه تبادل اطلاعات سایبری که مربوط به وزارت امنیت آمریکا می‌شود، در سال ۲۰۱۵ ایجاد و در سال ۲۰۱۶ و در زمان ریاست‌جمهوری اوباما اجرایی شد که بر اساس آن می‌توان میان دولت‌ها و شرکت‌ها به تبادل سایبری اطلاعات خاص در خصوص تهدیدهای سایبری و حملات‌ هکرها در فضای مجازی پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز