خبرگزاری کار ایران

جنگنده‌های چینی هواپیمای نظامی آمریکایی را تعقیب کردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۶۳

دو جت جنگنده چینی یک هواپیمای شناسایی آمریکایی را بر فراز دریای شرقی چین تعقیب کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌‌ان‌ان، یک فروند هواپیمای تجسسی نظامی آمریکا در گشتی بر فراز دریای چین با دو جت جنگنده چینی رهگیری شد. رویارویی هواپیماها چنان بود که می‌توانست به یک حادثه ناخوشایند میان دو قدرت بزرگ منجر شود.

این حادثه در شرق دور و بر فراز دریای چین رخ داد. بنابر داده‌های منابع آمریکایی دو فروند جنگنده ارتش چین در حریم هوایی بین‌المللی راه را بر یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا بستند.

طبق این گزارش، جنگنده‌های چینی تا فاصله ۴۵ متری هواپیمای آمریکایی نزدیک شدند. یکی از آنها درست بالای سر هواپیمای چهار موتوره «کنستانت فونیکس» از نوع WC-135 آمریکایی پرواز می‌کرد.

طرف آمریکایی از این حادثه به عنوان «یک مانور غیرحرفه‌ای اما بی‌خطر» یاد کرد. شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گزارش داده که این حادثه  چهارشنبه گذشته رخ داده است. اقدامات بعدی در این باره از مجاری دیپلماتیک و نظامی میان دو کشور پیگیری شده است.

هواپیمای نظامی «کنستانت فونیکس WC-135» ساخت کارخانه بوئینگ است و تنها در اختیار نیروی هوایی ارتش آمریکاست.

این هواپیمای اکتشافی مخصوص ردگیری تشعشعات ناشی فعالیت‌های هسته‌ای و جمع‌آوری اطلاعات در این باره است.  به‌نظر می‌رسد این هواپیما به دلیل تهدید کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای به‌کار گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز