خبرگزاری کار ایران

آمریکا و امارات توافقنامه همکاری دفاعی امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۵۶۸

امارات متحده عربی یک توافق‌نامه همکاری دفاعی با ایالات متحده امضا کرد؛ این توافقنامه اجازه می‌دهد تا واشنگتن تا شمار بیشتری نیروی نظامی و جنگ‌افزار به خلیج‌فارس بفرستد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حالی‌که گزارش‌های تازه از نهایی‌شدن میلیاردها دلار قرارداد تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان سعودی حکایت دارد، امارات متحده عربی نیز روز سه‌شنبه یک توافق‌نامه همکاری دفاعی با ایالات متحده امضا کرد.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی، از هم‌پیمانان عمده واشنگتن در غرب آسیا، از جمله کشورهایی هستند که بارها طی اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرده‌اند.

کشورهای عربی منطقه امیدوار هستند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر هفته آتی خود به عربستان سعودی، پروژه ایران‌هراسی را پررنگ کند.

براین اساس، «محمد بن‌زاید آل‌نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی نیز روز دوشنبه با رئیس‌جمهوری آمریکا، در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین راستا، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهوری امیدوار است با همکاری حتی نزدیک‌تر، مشکلاتی که مدت‌های طولانی‌ است منطقه را در برگرفته، حل شوند.»

توافقنامه همکاری دفاعی میان امارات و آمریکا به واشنگتن اجازه خواهد داد تا شمار بیشتری نیروی نظامی و جنگ‌افزار به خلیج‌فارس بفرستد.

این در حالی‌ست که یک مقام ارشد کاخ سفید گفته بود، مذاکرات آمریکا و عربستان درمورد یک مجموعه از قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در مراحل نهایی قرار دارد.

از زمان روی کار آمدن رامپ همکاری میان ایالات متحده و امارات، از جمله علیه القاعده در یمن، افزایش پیدا کرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز