خبرگزاری کار ایران

یک وبگاه صهیونیستی خبر داد:

ترامپ در ریاض تشکیل «ناتوی عربی- اسلامی- سنی» را اعلام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۱۵۳

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر هفته آتی خود به پایتخت عربستان، تشکیل «ناتوی عربی- اسلامی- سنی» را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ارم‌نیوز، وبگاه «دبکا» نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل مدعی شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر قریب‌الوقوع خود به ریاض، تشکیل «ناتوی عربی- اسلامی- سنی» را اعلام خواهد کرد.

دبکا نوشت، عربستان سعودی اهتمام بیشتری به سفر ترامپ مبذول می‌کند، در همین راستا، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی از سران و رهبران ۱۷ کشور عربی و اسلامی دعوت به‌عمل آورده است تا در نشستی با ترامپ، در ریاض مشارکت کنند. این نشست در ۲۲ ماه می جاری برگزار خواهد شد.

این منبع اسرائیل خاطرنشان کرد، رهبران و سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «محمد ششم» پادشاه مراکش، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزایر، «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهوری تونس و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به حضور در نشست مشترک ترامپ در ریاض دعوت شده‌اند.

به نوشته دبکا، مشارکت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست ریاض، روز سه‌شنبه پس از دیدارش با دونالد ترامپ در واشنگتن مشخص خواهد شد.

وبگاه دبکا درخصوص موضع ایران درقبال این رخداد قریب‌الوقوع، نوشت: ایران که در حال حاضر مشغول انتخابات ریاست‌جمهوری است، با تردید به نشست آمریکایی- اسلامی در ریاض و به‌تبع آن تشکیل ارتش عربی- اسلامی می‌نگرد.

طبق ادعای کارشناسان سازمان جاسوسی اسرائیل، هدف اصلی از تشکیل ارتش سنی هرگز مبارزه با داعش نخواهد بود بلکه این ارتش مبارزه با شیعیان در ایران، سوریه و عراق و همچنین «حزب‌الله» را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز