خبرگزاری کار ایران

استقرار ارتش سوریه نزدیک مرز عراق و اردن

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۶۹۴

منابعی در میان معارضان سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن، در مناطق نزدیک مرز عراق و اردن موضع‌گیری کرده‌اند. مناطقی، که شورشیان مسلح تلاش می‌کنند کنترل آنجا را به‌دست بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابعی در گروه شورشی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن، دست به تقویت نیرو در مناطق نزدیک مرز عراق و اردن زده‌اند. مناطقی، که شورشیان مسلح تلاش می‌کنند کنترل آنجا را پس از بیرون راندن عناصر تروریستی داعش، به‌دست بگیرند.

فرماندهان گروه‌های شورشی می‌گویند برآوردهای اطلاعاتی آن‌ها از اعزام «صدها نیروی ارتش سوریه و همپیمانانش، مجهز به تانک و جنگ‌افزارهای سنگین» به شهر «سبع بیار» حکایت دارد.

پیش از این گزارش‌هایی از کنترل سبع بیار و برخی مناطق اطراف آن توسط نیروهای دولتی سوریه منتشر شده بود. سبع بیار در ۱۲۰ کیلومتری دمشق در مناطق بیابانی «صحرای سوریه» قرار دارد، منطقه‌ای که تا مرز عراق و اردن کشیده شده‌است.

این شهر نسبتا دورافتاده در عین‌حال از نظر راهبردی اهمیت دارد، چراکه نزدیک آزادراه دمشق-بغداد است و ارتش سوریه قصد دارد مواضع خود را در آن در پی خروج عناصر داعشی تقویت کند. در حالی‌که شماری از گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» نیز در تلاش برای کنترل این مناطق هستند.

همچنین در مناطق مرزی، اردوگاه‌هایی برای آموزش برخی از شورشیان سوری دایر است که توسط آمریکا و ائتلاف تحت رهبری آن و نیز اردن اداره می‌شوند و شورشیان می‌گویند اعزام نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش، ممکن است آن‌ها را به این اردوگاه‌ها نزدیک کند. یکی از این پایگاه‌ها، پایگاه «التنف» است که نیروهای ویژه ارتش آمریکا در آن حضور دارند و شماری از عناصر مسلح «ارتش آزاد» را آموزش می‌دهند.

شورشیان سوری مدعی هستند که ارتش سوریه با تقویت نیروهای خود در مرزهای مشترک با عراق، تلاش می‌کند با نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در تماس باشد.

نیروهای الحشد الشعبی در عراق، از جمعه گذشته عملیاتی را برای بیرون‌ راندن داعش از مناطق بیابانی نزدیک مرز سوریه آغاز کرده‌اند. فرماندهان الحشد الشعبی ابراز امیدواری کرده‌اند که به‌زودی به نیروهای دولتی سوریه برسند.

شورشیان مورد حمایت غرب، طی دو ماه گذشته موفق شدند پیشروی‌هایی علیه «داعش» در سوریه انجام داده و مناطقی را در حد فاصل «بیر قصب» در پنجاه کیلومتری جنوب‌شرق دمشق، تا مرز عراق و اردن، به کنترل خود درآورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز