خبرگزاری کار ایران

واشنگتن:

آزمایش موشکی کره‌شمالی باید روسیه را نگران کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۲۹

کاخ سفید با اعلام این‌که محل اصابت موشک کره‌شمالی نزدیک روسیه بود، اظهار داشت، آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ «نباید مسکو را خوشحال کند.»

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، کاخ سفید، امروز- یکشنبه‌- در بیانیه‌ای اعلام کرد، آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی به اطلاع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا رسید. با توجه به اینکه اصابت موشک، در واقع به روسیه نزدیک‌تر از ژاپن بود، ترامپ تصور نمی‌‌کند که روسیه از این آزمایش موشکی «راضی» باشد.

در این بیانیه آمده است: «در واقع، کره‌شمالی از مدت‌های طولانی تهدیدی آشکار است... ولی این (اقدام) تحریک‌آمیز اخیر پیامی به تمام کشورها است تا تحریم‌های بسیار سختگیرانه‌ای علیه کره‌شمالی تصویب کنند.»

از سوی دیگر، «رابرت شوفرد» سخنگوی فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرده است که مسیر موشک اخیر، فرضیه قاره‌پیما بودن آن را رد می‌کند.

 این سخنگو تصریح کرد، طبق داده‌های فرماندهی دفاع هوا فضای آمریکای شمالی، آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی تهدیدی علیه آمریکا محسوب نمی‌شود.

خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی (یونهاپ) گزارش داد کره‌شمالی بامداد امروز یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است. این آزمایش در سواحل منطقه «کوسانگ» در شمال‌غربی شبه‌جزیره کره صورت گرفته است.

ساعاتی پس از آن «ستاد فرماندهی اقیانوس آرام» ارتش آمریکا تائید کرد که کره‌شمالی، به پرتاب یک موشک از پرتاب‌گری در کوسانگ، اقدام کرده‌است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی گزارش داده است که موشک آزمایش‌شده ۷۰۰ کیلومتر پیموده است و به نظر می‌رسد آزمایش انجام‌شده «موفقیت‌آمیز» بود، هرچند هنوز نوع موشک مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز