خبرگزاری کار ایران

«الحشد الشعبی»:

بستن مرزهای سوریه به روی داعش، هدف استراتژیک عراق است

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۰۴۲

معاون هیات الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در عراق تأکید کرد، بسته شدن مرزهای مشترک با سوریه به روی داعش، هدف استراتژیک عراق است.

به گزارش ایلنا، «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس هیات الحشد الشعبی در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین، اعلام کرد که نبرد آزادسازی القیروان صفحه دوم عملیات آزادسازی غرب موصل است و تسلط بر مرزهای سوریه و بستن آن به روی داعش یکی از اهداف آزادسازی القیروان به‌شمار می‌رود.

المهندس تأکید کرد: «بسته شدن مرزها به روی داعش هدف استراتژیک عراق است که در جهت خدمت به هدف اصلی عراق یعنی نابودی داعش است ولی آنچه به سوریه مرتبط است، به‌زودی بررسی خواهد شد.»

وی تصریح کرد، نیروهای الحشد تنها در صورتی وارد خاک سوریه نخواهند شد که رهبران سوریه و عراق درباره آن توافق کرده باشند ولی کانال‌های رسمی کنونی با دولت سوریه وجود دارد که در صورت لزوم، (این نیروها) به سمت خاک سوریه حرکت‌ خواهند کرد.

معاون رئیس هیات الحشد الشعبی درباره اخبار مربوط به مداخله اردن از طریق مرزهای جنوبی در سوریه، متذکر شد: «هر تحرکی در داخل خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه تجاوز و خصومت محسوب می‌شود. هرگونه حمله مستقیم به سوریه شکست خواهد خورد؛ همان‌گونه که حمله غیرمستقیم از طریق تروریست‌ها نیز شکست خورد.»

وی تأکید کرد: «نیروهای الحشد الشعبی برای ناکام گذاشتن هرگونه طرحی برای تقسیم کشورهای منطقه تلاش خواهند کرد... ما اراده‌ کشورهای تروریستی و کشورهای حامی آن را می‌شکنیم و برای خنثی کردن هرگونه توطئه و براندازی سوریه و عراق پیشروی می‌کنیم.»

این مقام الحشد الشعبی افزود: «الحشد الشعبی به تعقیب داعش ادامه خواهد داد؛ زیرا امنیت ملی عراق را تهدید می‌کند ولی باید تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به‌عنوان یک سازمان امنیتی و نظامی منسجم اقدام کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز