خبرگزاری کار ایران

شهر «الطبقه» کاملا از اشغال داعش خارج شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۶۰

«نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که شهر استراتژیک الطبقه را از تصرف گروه تروریستی داعش خارج کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیروهای دمکراتیک سوریه»، متشکل از شبه‌نظامیان عرب و نیروهای کُرد سوریه،‌ پس از دو هفته نبرد توانسته‌اند شهر الطبقه در ۴۰ کیلومتری غرب الرقه را تصرف کنند.

«طلال سیلو» سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد، شهر الطبقه با جانفشانی «نیروهای دموکراتیک سوریه» و حمایت نامحدود ائتلاف آمریکایی آزاد شد.

مقام‌های «نیروهای دمکراتیک سوریه» می گویند، هم اینک شهر الطبقه و سد به طور کامل از کنترل عناصر داعش خارج شده است.

خبر تصرف الطبقه، یک روز پس از آن اعلام شده که آمریکا اعلام کرده که قصد دارد به «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی اصلی کُرد فعال در سوریه، برای مقابله با داعش اسلحه بدهد.

این تصمیم، با اعتراض شدید ترکیه مواجه شده است. آنکارا یگان‌های مدافع خلق را یک گروه تروریستی می‌داند که با شورشیان کرد ترکیه روابط نزدیکی دارند.

خبر تصرف الطبقه، همزمان با پیشروی نیروی دموکراتیک سوریه به سوی الرقه منتشر شده است؛ شهری که داعش از آن به عنوان پایتخت خلافت خودخوانده‌اش یاد می‌کند.

سد الطبقه، که بزرگترین سد کشور سوریه محسوب می‌شود، بر روی رود فرات بسته شده و در زیر دست آن شهر الطبقه در حومه الرقه واقع شده است.

پیشتر، این نگرانی وجود داشت که در صورت آسیب دیدن سد الطبقه، سیلاب‌های عظیم به راه بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز