خبرگزاری کار ایران

تنها ۵ شهرک پرجمعیت در موصل در اشغال داعش قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۸۴۳

منابع خبری با اعلام پیشروی‌های گسترده ارتش عراق در چارچوب عملیات آزادسازی غرب موصل، تأکید کردند در حال حاضر تنها پنج شهرک پرجمعیت در موصل در اشغال داعش قرار دارد که آزادسازی آنها تا ماه رمضان به‌تعویق افتاده است.

به گزارش ایلنا، نیروهای عراقی اعلام کردند که کنترل یک شهرک در غرب موصل را به دست گرفته‌اند و در حال حاضر محاصره عناصر داعش در شهر قدیمی تنگ‌تر شده است.

همزمان «منابعی ویژه» به روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» اعلام کردند که در چارچوب عملیات گسترده بازپس‌گیری موصل، تنها پنج شهرک در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.

فرماندهی عملیات مشترک که جنگ علیه داعش در عراق را هماهنگی می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم،  منطقه «الصناعیه» در غرب موصل را آزاد کردند.

این بیانیه افزود: «این نیروها بعد از وارد کردن خسارت‌هایی، پرچم عراق را بر فراز این منطقه برافراشتند.»

بازپس‌گیری منطقه الصناعیه در غرب موصل بخشی از عملیات نظامی جدیدی است که نیروهای عراقی، هفته گذشته در شمال‌ غرب موصل آغاز کردند و در همین چارچوب، بخشی از شهرک‌ها را از اشغال عناصر مسلح بازپس‌ گرفتند.

منابع ویژه در گفت‌وگو با رای‌الیوم، احتمال دادند که به دلیل پرجمعیت بودن پنج شهرکی که همچنان تحت کنترل داعش قرار دارند، آزادسازی این شهرک‌ها تا ماه رمضان به تعویق می‌‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز