خبرگزاری کار ایران

دور بعدی مذاکرات ژنو درباره سوریه هفته آینده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۳۷۱

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد، دور تازه گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان هفته آینده در ژنو برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز دوشنبه اعلام کرد که دور تازه گفت‌وگوهای صلح بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان هفته آینده (۱۶ ماه مه) در ژنو برگزار خواهد شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، ابراز امیدواری کرده است توافق اخیر در «آستانه» بین روسیه ترکیه و ایران بر سر ایجاد «مناطق کاهش تنش» در سوریه به طور کامل اجرا شود تا ضمن کاهش چشمگیر درگیری‌ها، فضا لازم برای ادامه گفت وگوهای سیاسی در ژنو فراهم بشود.

 تا کنون چهار دور از گفت‌وگو‌های صلح در ژنو براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت با نظارت سازمان ملل در خصوص مسایلی چون اداره حکومت، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم برگزار شده است.

طبق این گزارش طرف‌ها حاضر در این مذاکرات تاکنون نتوانسته اند بر سر آینده بشار اسد به توافقی دست یابند.

در بیانیه استفان دی میستورا تصریح شده است، دور تازه گفت وگو‌های صلح براساس دستور کار تعیین شده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت انجام خواهد شد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفته است که گزارش دور تازه مذاکرات را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز