خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۷۵

آزادسازی مناطق جدید در سوریه، اعلام جنگ شبه نظامیان کردستان علیه اقلیم کردستان عراق، تصویب لایحه تشکیل «کشور اسرائیل» توسط کابینه این رژیم، پیروزی نامزد میانه‌روی انتخابات فرانسه در انتخابات این کشور، کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش در افغانستان، نامشخص بودن سرنوشت هزار و ۱۵۰ پناهجوی مفقود شده در آب‌های مدیترانه، آواره شدن دو میلیون کودک در سودان جنوبی، نجات شش‌هزار پناهجو توسط گارد ساحلی ایتالیا و تخلیه شهر هانوفر آلمان برای خنثی سازی بمب از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا،  نیروهای ارتش سوریه ارتفاعات المدارج، بخش هایی از منطقه ام السرج واقع درحومه شرقی حمص را از دست نیروهای گروه داعش آزاد کرد.

-شبه‌نظامیان کارگران کردستان (پ.ک.ک) که حضوری فعال در مناطق شمالی عراق دارند، علیه اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ کردند.

-کابینه رژیم صهیونیستی لایحه جدیدی به تصویب رساندکه براساس آن اسرائیل یک کشور یهودی به پایتختی بیت المقدس بوده و زبان رسمی آن زبان عبری خواهد بود.

-«امانوئل مکرون» نامزد مستقل و میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۶۵ و یک دهم درصد از آرا در مقابل «مارین لوپن» نامزد جبهه ملی در این انتخابات پیروز شد.

-حکومت افغانستان اعلام کرد که «عبدالحسیب» رهبر گروه تروریستی داعش در عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان کشته شده است.

-کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد همچنان سرنوشت یک هزار و ۱۵۰ پناهجو که در روزهای گذشته در‌ آب‌های دریای مدیترانه مفقود شده‌اند، مشخص نیست.

-سازمان ملل متحد اعلام کرد جنگ و قحطی باعث آواره شدن بیش از دو میلیون کودک در سودان جنوبی شده است که یکی از نگران کننده‌ترین بحران پناهندگان درجهان را رقم زده است.

-گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد طی دو روز گذشته حدود شش هزار پناهجو که عمدتا از آفریقا عازم اروپا بوده‌اند را نجات داده است.

-پلیس آلمان حدود ۵۰ هزار نفر از ساکنان شهر «هانوفر» را در شمال آلمان تخلیه کرده که بمب‌های باقی‌مانده از زمان جنگ جهانی دوم در این منطقه را خنثی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز