خبرگزاری کار ایران

آغاز مذاکرات آمریکا و روسیه برای بهبود روابط دوجانبه

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۳۸

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن و مسکو از دوشنبه هفته جاری فرآیند مذاکرات برای بهبود روابط دوجانبه را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌‌نیوز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مذاکرات سطح بالای دیپلماتیک میان ایالات متحده آمریکا و روسیه با هدف بهبود بخشیدن به روابط دوجانبه، قرار است طی هفته جاری برگزار شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد، «توماس شانون» دستیار وزیر خارجه در امور سیاسی، روز دوشنبه به نیویورک می‌رود تا با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه «برای بحث درباره طیفی از مسائل دوجانبه» دیدار کند.

دیدار هفته جاری، آغاز گفت‌وگوهایی خواهد بود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خاررجه روسیه ماه گذشته میلادی درباره آن توافق کردند.

گروه اقدام، که شانون و ریابکوف ریاست آن را بر عهده دارند، درصدد است ابتدا مسائل کوچک دردناک در روابط آمریکا- روسیه را بررسی و حل و فصل کند؛ مسائلی که در مسیر همکاری درباره پرونده‌‌های بزرگ‌تر مانند سوریه و اوکراین مانع ایجاد می‌کند.

این مسائل کوچک شامل تعامل پلیس و مقام‌های قضایی دو کشور با دیپلمات‌ها و شهروندان عادی می‌شود.

طبق این بیانیه، تیلرسون گفته است گروه اقدام درنظر دارد «درباره مسائل کوچک‌تر و حصول پیشرفت در ارتباط با ثبات در روابط کار کند و سپس می‌تواند مسائل بسیار جدی‌تر را حل و فصل کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز