خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

در تعامل با روسیه گام‌های خوبی برای حل بحران سوریه برداشتیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۷۶

رئیس‌جمهوری ترکیه پیش از سفر به روسیه اعلام کرد آنکارا به همکاری‌ خود با مسکو برای یافتن راه‌حل سیاسی به منظور پایان دادن به بحران سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پیش از سفر به روسیه در تبیین اهداف این سفر اعلام کرد در جریان آن قرار است مسائل مهم جاری مورد بحث قرار گیرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن فضای اعتماد سیاسی بین دو طرف تصریح کرد که نتایج مثبت این اعتماد در صنعت گردشگری نمودار شده است.

اردوغان همچنین با پیشرفت روابط آنکارا-مسکو در حوزه انرژی اعلام کرد امیدواریم تا پیش از سال ۲۰۲۳ نیروگاه «آک کویو» را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین خاطرنشان کرد برای رفع محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی اعمال شده توسط مسکو علیه آنکارا با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده و خواستار تسریع در روند رفع این محدودیت‌ها خواهم شد.

وی با اشاره به بحران سوریه تاکید کرد ضمن تاکید بر یافتن راه‌حل سیاسی برای این بحران اعلام کرد تمامی کشورهایی که در سوریه نفوذ دارند، باید دست از مداخله در امور این کشور بردارند.

اردوغان تاکید کرد ترکیه با داشتن ۹۱۱ کیلومتر مرز زمینی مشترک با سوریه بیش از این نمی‌تواند نظاره‌گر کشته شدن غیرنظامیان در این کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز