خبرگزاری کار ایران

چین تعلیق فوری فعالیت «تاد» را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۸۵۷

چین، چند ساعت پس از به عملیاتی شدن یک سامانه سپر موشکی تاد در کره‌جنوبی، خواستار توقف فوری کار این سامانه و تعلیق آن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند ساعت پس از آن‌‌که آمریکا اعلام کرد یک سامانه سپر موشکی «تاد» را در کره‌جنوبی عملیاتی کرده است، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «موضع چین روشن و قاطع است. ما با استقرار سامانه تاد در [کره‌جنوبی] مخالفیم و از طرف‌های مربوط می‌خواهیم استقرار این سامانه را فورا متوقف کنند.»

«گنگ شوآنگ افزود: «برای حفاظت از منافع‌مان، تدابیر لازم را قاطعانه اتخاذ خواهیم کرد.»

سامانه دفاع موشکی تاد از سامانه‌های موشکی ارتش آمریکا است که برای هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک با برد کوتاه و متوسط استفاده می‌شود.

با افزایش آزمایش‌های موشکی از سوی کره‌شمالی، واشنگتن و سئول در تابستان سال گذشته بر استقرار این موشک‌ها در کره‌جنوبی توافق کردند و با وجود مخالفت‌های قبلی چین، مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه از آغاز عملیاتی شدن سیستم تاد در کروه جنوبی خبر دادند.

با وجود تأکیدات ایالات متحده مبنی بر این‌ که سامانه تاد «کاملا تدافعی است»، چین می‌گوید که آمریکا ممکن است از رادارهای تاد برای جاسوسی در خاک چین استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز