خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

شرایط برای دیدار ترامپ و کیم مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۵۵۶

کاخ سفید احتمال دیدار قریب‌الوقوع میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی را منتفی دانسته و اعلام کرده است، شرایط برای این دیدار مناسب نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، در حالی‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آمادگی خود را برای دیدار با «کیم‌ جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرد، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که شرایط برای انجام این دیدار مناسب نیست.

اسپایسر گفت: «خیلی روشن است که شرایط اکنون آماده نیست.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «بعید می‌دانم که چنین چیزی در آینده نزدیک روی دهد.»

براین اساس، دونالد ترامپ، دوشنبه‌شب در مصاحبه با «بلومبرگ» گفته است: «در صورتی‌که شرایط برای من مناسب باشد با (رهبر کره‌شمالی) دیدار می‌کنم، من حتما با او دیدار خواهم کرد و مفتخر خواهم بود که چنین کاری را انجام بدهم.»

ترامپ، یکشنبه نیز در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» اشاره کرد که کیم در سن کم و به‌رغم «سر و کله زدن با آدم‌های خیلی سرسخت» به رهبری رسیده است.

اخیرا تنش‌ها بر سر کره‌شمالی بالا گرفته و هم زمان دو کره مشغول انجام مانورهای نظامی هستند.

آمریکا هفته پیش یک سیستم ضدموشکی را در یک مرکز در کره‌جنوبی راه‌اندازی کرد. سیستم «تاد» (ترمینال دفاع موشکی ارتفاع بالا) با هدف ساقط کردن موشک‌های بالستیک کوتاه و میان‌برد در زمان نزدیک شدن به مقصد طراحی شده است.

افزون بر این، آمریکا اخیرا رزم ناوهایش را به منطقه فرستاده، جایی که هزاران سرباز آمریکایی مستقر هستند.

کره‌شمالی مدتی است تلاش می‌کند کلاهک‌های اتمی کوچک بسازد و آنها را بر موشک‌های دوربرد با توانایی رسیدن به خاک آمریکا سوار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز