خبرگزاری کار ایران

دوترته احتمالا نتواند دعوت ترامپ را قبول کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۵۳۴

رئیس‎جمهوری فیلیپین می‎گوید، احتمالا به دلیل مشغله‌های کاری زیادی نتواند دعوت همتای آمریکایی‌اش برای بازدید از کاخ سفید را قبول کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین، سه‌شنبه اعلام کرد، به دلیل مشغله کاری زیاد از جمله برنامه سفر به مسکو و تل‌آویو، نمی‌تواند «قول مشخصی بدهد» که به آمریکا سفر خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه در جریان یک مکالمه تلفنی «خیلی دوستانه»، از دوترته دعوت کرده بود.

رهبر فیلیپین اما گفت انتظار بهبود روابط با آمریکا را دارد چون به گفته او عمده اختلافاتش با آمریکا به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور قبلی آمریکا مربوط می‌شده است.

تابستان گذشته اوباما گفته بود که در جریان دیداری از لائوس مساله کشتارهای فراقانونی در عملیات مبارزه با مواد مخدر فیلیپین را مطرح خواهد کرد. اما دوترته پاسخ داد که اگر آن «حرامزاده» مساله را مطرح کند جلوی همه او را «به فحش خواهد کشید».

دوترته، دوشنبه گفت: «حالا اوضاع عوض شده. رهبری تازه‌ای (در آمریکا) سر کار آمده است.»

در جریان تماس روز شنبه دو رهبر درباره برنامه «جنگ با مواد مخدر» دوترته، که در کمتر از یک سال بیش از ۷ هزار کشته به جا گذاشته است، صحبت کردند.

آن دو همچنین درباره کره‌شمالی صحبت کردند. کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که ترامپ از این مکالمه «لذت برد».

دوترته به خاطر عملیات بی‌رحمانه مبارزه با مواد مخدر در کشورش با محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز