خبرگزاری کار ایران

فعال کارگری رومانیایی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح‌ بهبود وضعیت معیشتی کارگران رومانی بی‌نتیجه بوده است/ نگرش تحسین‌آمیز شهروندان به قشر کارگر

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۵۴

یک فعال کارگری رومانیایی، وضعیت کارگران در این کشور را نامناسب توصیف کرد.

«آدلا چیرو» فعال کارگری رومانیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کارگران در رومانی تصریح کرد که کارگران رومانیایی از وضعیت مناسب اقتصادی و جایگاه خوبی در اجتماع برخوردار نیستند.

وی حقوق بسیار پایین این کارگران، سوء استفاده از آن‌ها، عدم وجود مرخصی و تعطیلی مکفی و عدم وجود مزایا و تسهیلات جانبی همچون بیمه و اعطای وام برای کارگرانی که در استخدام نهاد خاصی نیستند و اکثریت غالب جمعیت کارگران رومانی را تشکیل می‌دهند را از عمده مشاکل این قشر در کشور خود توصیف کرد.

چیرو در ادامه خاطرنشان کرد برخی از کارگران رومانیایی برای به دست آوردن کار و حقوق مناسب به سوی کشورهایی چون اسپانیا، فرانسه و ایتالیا برای انجام کارهای ساختمانی مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد به رغم حقوق بسیار پایین و به نوعی استثمار این قشر از جامعه، کارگران رومانیایی دست به تظاهرات و اعتراض‌های گسترده علیه دولت در خصوص احقاق حقوق خود نزده‌اند.

آدلا چیرو ادامه داد با وجود این که این قشر از اقشار فرودست جامعه به شمار می‌رود، مردم رومانی با دید محترمانه نسبت به آن‌ها می‌نگرند.

وی عنوان کرد دولت سابق و دولت فعلی طرح‌هایی برای بهبود وضعیت کارگران در رومانی داشته‌اند که هیچ‌کدام به صورت جدی به وضعیت این قشر توجهی نکرده و هیچ تفاوت محسوسی در زندگی کارگران در سال‌های اخیر مشاهده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز