خبرگزاری کار ایران

دستگیری گروهی از عناصر داعشی مجهز به تسلیحات شیمیایی در موصل

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۳۶

نیروهای امنیتی عراق گروهی از عناصر تروریست داعش که قصد حمله شیمیایی به موصل را داشتند را دستگیر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه نیوز، برخی از منابع اطلاعاتی و امنیتی عراق امروز –یک‌شنبه- از دستگیری گروهی از عناصر تروریست داعش که خود را برای حمله شیمیایی به شهر موصل آماده می‌کردند، خبر دادند.

این منابع اضافه کردند که عناصر تروریست داعش همچنین برنامه‌ای برای تصویربرداری از این جنایت به منظور متهم کردن نیروهای دولتی در استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و فریب افکار عمومی داشتند.

این عناصر تروریست در منطقه «الصحه» در غرب موصل دستگیر شدند. همچنین مقادیر قابل توجهی از مواد سمی و شیمیایی و تسلیحات مورد نیاز برای حمله شیمیایی نیز کشف و ضبط شد.

نیروهای امنیتی عراق همچنین اعلام کردند در اعترافات به دست آمده از افراد بازداشت شده این عناصر تروریست تصریح کردند که این حمله شیمیایی همانند اقدامی که گروه‌های تروریستی در «خان‌شیخون» انجام داده‌اند، باعث فشار‌های بین‌المللی به دولت و نیروهای امنیتی عراق خواهد شد؛ همانگونه که در سوریه این‌گونه شد.

پیش از این نیز گروه تروریستی داعش با استفاده از گاز کلر و برخی مواد شیمیایی و سمی دیگر اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان در موصل کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز