خبرگزاری کار ایران

ترامپ در جشن ۱۰۰ روزه شدن ریاست‌جمهوری؛

موفق‌ترین بوده‌ام/ خوشحالم که از باتلاق واشنگتن دور هستم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۶۶

دونالد ترامپ در میان هودارانش که برای جشن یکصدمین روز ریاست‌جمهوری او در پنسیلوانیا جمع شده بودند با حمله به رسانه‌ها و منتقدانش گفت، در ۱۰۰ روز گذشته به تمامی وعده‌هایش وفادار مانده و دولت او «موفق‌ترین» بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» صدمین روز آغاز به کار خود در مقام رئیس‌جمهوری ایالات متحده رادر جمع حامیانش در پنسیلوانیا جشن گرفت، جشنی که با انتقاد شدید از جریان اصلی رسانه‌های آمریکا همراه بود.

شامگاه شنبه، زمانی که انجمن خبرنگاران کاخ سفید بنا به رسم هر ساله‌ای مهمانی شامی را در واشنگتن برگزار می‌کرد، دونالد ترامپ برخلاف روسای‌جمهور پیشین آمریکا در این مهمانی حاضر نشد و به جای آن برای حامیانش که در «هریزبرگ» پنسیلوانیا گردآمده بودند، سخنرانی کرد: «جز پنسیلوانیا هیچ جای دیگری نبود که ترجیح بدهم این رخداد ۱۰۰ روزه شدن را آنجا جشن بگیرم.»

ترامپ گفت: «جماعت زیادی از بازیگران هالیوود و اعضای رسانه‌های واشنگتن در تالار هتلی در پایتخت ما همدیگر را تسلی می‌دهند... آنها به بهانه مهمانی شام خبرنگاران کاخ‌سفید دور هم جمع شده‌اند، بدون رئیس‌جمهور.  من بیش از این نمی‌توانم شاد باشم که صد مایل دورتر از آن باتلاق واشنگتن هستم و شامگاهم را با شما می‌گذرانم که جمعیت بسیار بزرگ‌ و مردم به مراتب بهتری هستید.»

دونالد ترامپ همچنین در میان هوادارانش، با حمله به رسانه‌ها و منتقدانش گفت در ۱۰۰ روز گذشته به تمامی وعده‌هایش وفادار مانده و دولت او "موفق‌ترین" بوده است.

طبق این گزارش، در طول ۳۶ سال گذشته این نخستین بار است که رئیس‌جمهور آمریکا در مهمانی شام خبرنگاران کاخ سفید حاضر نمی‌شود. «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، یک‌بار این مهمانی را از دست داد آن هم به این خاطر که در بیمارستان بستری بود، اما حتی در آن حال نیز از طریق تلفن با مهمانان ارتباط برقرار کرد.

«ریچارد نیکسون» آخرین رئیس‌جمهور آمریکا بود که توانست از حضور در این مهمانی شام سر باز بزند.

دونالد ترامپ رسانه‌های جریان اصلی آمریکا را به تحریف واقعیات و تخریب دولت متهم می‌کند و حتی در یک مورد از آنها به عنوان «دشمنان مردم آمریکا» نام برده است. وی از دو ماه پیش تأکید کرده بود که در مهمانی شام رئیس‌جمهور و خبرنگاران کاخ سفید شرکت نمی‌کند.

به جای این مهمانی، ترامپ روز شنبه در پنسیلوانیا دو فرمان اجرایی دیگر را امضا کرده که یکی از آنها دستور بازبینی همه قراردادهای تجاری ایالات متحده و دیگری دستور تشکیل دفتر سیاست‌های تجاری و تولیداتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز