خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۲۸۳

سقوط شهر زیباک افغانستان توسط طالبان، هشدار جدید وزیر خارجه آمریکا علیه کره‌شمالی، سخنان وزیر خارجه چین در خصوص کره‌شمالی، احتمال تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، پنهان شدن سرکرده داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه، درگیری‌ها میان تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق، سفر از پیش تعیین‌نشده فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا به ترکیه، دعوت رسمی از آمریکا برای حضور در مذاکرات آستانه، هشدار دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع درگیری در شمال شرق آسیا، آزمایش موشکی کره‌شمالی و کشته شدن ۵۰ تروریست داعشی در استان صلاح الدین عراق از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا،  مرکز شهرستان «زیباک» استان بدخشان در شمال شرق افغانستان و همجوار با مرزهای تاجیکستان جمعه توسط طالبان سقوط کرد.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست روز گذشته –جمعه- شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که باید تمام گزینه‌ها برای برخورد با آزمایش موشکی یا هسته‌ای آتی کره‌شمالی روی میز باقی بماند.

- «وانگ یی» وزیر خارجه چین اعلام کرد مهمترین رویکرد جهانی در رابطه با بحران اخیر کره‌شمالی، تلاش برای زدودن خطرات هسته‌ای، ایجاد ثبات در منطقه کره و جلوگیری از بروز جنگ و حل این بحران از طریق گفت‌وگو و مذاکره دانست.

- دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا اعلام کردند که این اتحادیه به دنبال تمدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه بعد از پایان تحریم‌ها در ماه جولای میلادی است و شاید این تصمیم‌گیری از تغییر دیدگاه ترامپ درباره مسکو نشات بگیرد.

- سرلشکر «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق جمعه اعلام کرد براساس اطلاعات به دست آمده ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در منطقه مرزی عراق و سوریه پنهان شده است.

- در درگیری میان تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق تاکنون بیش از ۴۰ تروریست کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند.

- ژنرال «کوورتیس اسکاپاروتتی» فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا، به طور سرزده وارد ترکیه شد و در مورد عملیات نظامی ترکیه درخاک عراق با مسئولان ارشد نظامی و سیاسی این کشور گفت‌وگو کرد.

- آمریکا دعوتنامه حضور در مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان را دریافت کرد.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که وقوع هرگونه درگیری تسلیحاتی در شمال شرقی آسیا عواقب جهانی به دنبال خواهد داشت و کره‌شمالی مسئول و موظف به جلوگیری از بروز چنین درگیری‌هایی است.

- کره‌شمالی بامداد شنبه موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرد.

- وزارت دفاع عراق شامگاه جمعه اعلام کرد که در عملیات نیروهای عراقی در استان صلاح الدین عراق دست‌کم ۵۰ تروریست داعشی کشته شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز